Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro
- Profile
- Academic Activities
- Scientific Activities
- Other Activities
- Statistical Modelling and Data Analysis: theoretical contributions and applications
- Structural Equation Models
- Graphical Models
- Latent Growth Curve Models
- Longitudinal data analysis
Type | Program | Institution | Year |
---|---|---|---|
Aggregation | Statistics and Data Analysis | ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa | 2010 |
PhD | PhD in Social Statistics | University of Southampton | 2003 |
M.Sc. | Gestão, Estratégia e Desenvolvimento Empresarial | ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa | 1994 |
Licenciate | Organização e Gestão de Empresas | ISCTE-IUL - Instituto Superior Ciências Trabalho e da Empresa | 1990 |
Curricular Courses
Supervisions
Phd Thesis
Sílvia Rodrigues Cavalinhos, "The Impact of mobile devices in the in-store shopping experience", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2022
Huang Xiaoqiong, "The Correlation Between Family-Work Conflict, Organizational Silence, Social Support and Resignation Intention of Nurses with the Second Child", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2021
Sandra Sarabando Filipe, "Consumers' perception of Corporate Social Responsability as key to successful relationships with grocery retailers", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2016
Sandra Sarabando Filipe, "Consumer's perception of corporate social responsibility as key to successful relationships with grocery retailers", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2016
Bárbara Leão de Carvalho, "?Modelling Consumers’ Sustainability Consciousness Impact on Sustainable Purchase Intention", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2015
Carlos Manuel Súcia Búrcio, "An Integrated Model for Measuring Country Image: Personality, Cognition, Emotion and their Impacts on Behavioral Intentions", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2015
Daniela Langaro S. Souto, "?How much do you really like it? Social Networking Sites’ Effectiveness as a Communication Channel for Brands", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2015
Bárbara Leão de Carvalho, "Modelling consumers? sustainability consciousness impact on sustainable purchase intention", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2015
Carlos Manuel Súcia Búrcio, "An integrated model for measuring country image: personality, cognition, emotion and their impacts on behavioral intentions", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2015
Daniela Langaro da Silva do Souto, "How much do you really like it: social networking sites' effectiveness as a communication channel for brands", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2015
Nuno Alexandre Martins Correia, "Perceived organisational support: a prospective proxy of the individual manager’s commitment to strategic decision-making in organisational context", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2014
Paula Cristina Ribeiro Vicente, "Modelos com trajectória latente em painéis rotativos com dados omissos", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2014
Carla Maria Proença de Castro Charters de Azevedo, "Comportamento do consumidor: procura de informação e intenção de compra online de seguro automóvel ? aplicação em Portugal", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2013
José Luís Rocha Pereira do Nascimento, "Influência do comprometimento organizacional nas estratégias comportamentais, mediada pelo comprometimento com os objectivos e pela satisfação global com o trabalho", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2011
Luísa Cláudia Lopes Agante, "As influências sobre as crianças na escolha de marcas de roupa e calçado", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2010
Hélia Gonçalves Pereira, "Determinantes da fidelização na compra de produtos turísticos online", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2009
Maria José Rodrigues Felício de Moura e Castro, "Competências de gestão e desempenho organizacional percebido. Um estudo na indústria portuguesa", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2009
José Adelino de Matos Afonso, "O Capital Humano a Empregabilidade e a Participação dos Empregados na Criação e no Acesso À Riqueza Produzida na Empresa", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2008
Paula Carvalho Matos, "Modelação do Processo de Decisão de Compra de Bens Alimentares", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2008
Susana Maria dos Santos Henriques Marques, "A Importância da Promoção de Vendas Como Critério de Escolha de um Ponto de Venda", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2007
Pedro Miguel dos Santos Dinis Parreira, "Eficácia Organizacional em Contexto Hospitalar: o Impacto da Complexidade na Liderança", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis, Concluded, 2007
Luís Manuel Jordão Pereira, "From Conventional to Sustainable Banking: Influencing Factors, The Process, The Outcomes", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis,
Paula Cristina Ribeiro Vicente, "Modelos com trajetória latente em painéis rotativos com dados omissos", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Phd Thesis,
Master Thesis
Catarina Quintas Nunes, "Marketing Verde e os Consumidores Conscientes em Portugal", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2019
Micaela Andreia Cabral Constantino, "Como é que as redes sociais podem influenciar a lealdade dos consumidores", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2019
André Filipe Simões da Paz, "A Influência da Qualidade do Serviço na Satisfação dos Alunos do Ensino Superior: Uma aplicação ao caso português", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2015
Mille Nielsen, "The Influence of Product Type, Humor Type, Brand Attitude, and Gender on Humour Effectiveness in ADS", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2015
Anders Juul Nielsen, "The consumer-brand relationship paradox", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2015
Rita Margarida Rolin Pires, "Intenção de Compra Online nos Seniores Portugueses", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2014
Paulo Filipe Figueiredo Nunes, "The Relationships Between Portuguese Banks and their Customers in a Recessionary Context", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2014
Joana Abreu Machado Barata Gorgueira, "The Effects of an Economic Downturn on Portuguese Families Purchase and Consumption: An application to the tourism sector", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2014
Noor-Ayn Sacoor, "The Impact of the Economic Crisis on Portuguese Consumer Behaviour - The automobile sector", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2014
Maria Joana Magalhães de Pinho, "Fashion and Beauty Advertising Models 'Age and its Impact on Over 50 Female Consumers' Purchase Intention", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2013
Pedro Carvalho Vieira, "Avaliação na Qualidade dos Serviços da Porto Santo Line", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2013
Patrícia Gil Henriques Serra, "Modelação longitudinal da satisfação laboral em Portugal.", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2010
Joana Veiga Malta Correia Guedes , "Modelação longitudinal do bem-estar psicológico com modelos de trajectória latente", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2009
Carlos Norberto dos Santos Braceiro, "A Relação Empregado-Organização: o Impacto das Relações de Troca nas Atitudes de Satisfação e nos Comportamentos de Cidadania Organizacional", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2009
Ana Lúcia Albano Teixeira Dias, "Satisfação no Trabalho em Portugal: uma análise longitudinal com recurso a Latent Growth Curve Models", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2009
Ana Lúcia Albano Teixeira Dias, "Satisfação no Trabalho em Portugal: uma análise longitudinal com recurso a Latent Growth Curve Models", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis, Concluded, 2009
Monika Pacut, "Análise do comportamento do utilizador e das suas preferências musicais: Sugestões para Aperfeiçoar os Algoritmos do Spotify em Vários Contextos", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis,
Beatriz Correia Henrique, "Adapting to the Future: Decoding AI Chatbot Impact on Travel Behavior", Maria de Fátima Ramalho Fernandes Salgueiro, Master Thesis,
Scientific Articles in International Journals
Cavalinhos, S., Salgueiro, M. F. & Marques, S. (2023). Mobile devices usage in retail setting: Gender and generation preferences. International Journal of Retail & Distribution Management. 51 (13), 64-80, Ciência-IUL
Cavalinhos, S., Marques, S. & Salgueiro, M.F. (2021). The use of mobile devices in‐store and the effect on shopping experience: A systematic literature review and research agenda. International Journal of Consumer Studies. 45 (6), 1198-1216, Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2020). Users’ brand page participation: a new construct to measure participation on social networking sites . International Journal of Internet Marketing and Advertising. 14 (2), 135-151, Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M. F., Rita, P. & Del Chiappa, G. (2019). Users' participation in facebook brand pages and its influence on word-of-mouth: the role of brand knowledge and brand relationship. Journal of Creative Communications. 14 (3), 177-195, Ciência-IUL
Langaro, D., Rita, P. & Salgueiro, M. F. (2018). Do social network sites contribute for building brands? Evaluating the impact of users’ participation on brand awareness and brand attitude. Journal of Marketing Communications. 24 (2), 146-168, Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M. F. (2017). Modelling preferences for nature-based recreation activities. Leisure Studies. 36 (1), 89-107, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2017). Online determinants of e-customer satisfaction: application to website purchases in tourism. Service Business. 11 (2), 375-403, Ciência-IUL
Filipe, S., Marques, S. H. & Salgueiro, M. D. F. (2017). Customers' relationship with their grocery store: direct and moderating effects from store format and loyalty programs. Journal of Retailing and Consumer Services . 37, 78-88, Ciência-IUL
Búrcio, C. M. S., Vinhas da Silva, R. & Salgueiro, M. F. (2016). Country personality scale: is a five-dimensional model a better methodological instrument?. Tourism Analysis. 21 (5), 497-511, Ciência-IUL
Carvalho, B., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2016). Accessibility and trust: the two dimensions of consumers perception on sustainable purchase intention. International Journal of Sustainable Development and World Ecology. 23 (2), 203-209, Ciência-IUL
Vieira, M. D. T., Salgueiro, M. F. & Smith, P. W. F. (2016). Investigating impacts of complex sampling on latent growth curve modelling. Journal of Applied Statistics. 43 (7), 1310-1321, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2016). Online purchase determinants of loyalty: the mediating effect of satisfaction in tourism. Journal of Retailing and Consumer Services. 30, 279-291, Ciência-IUL
Vieira, M. D. T., Smith, P. W. F. & Salgueiro, M. F. (2016). Misspecification effects in the analysis of panel data. Journal of Official Statistics. 32 (2), 487-505, Ciência-IUL
Parreira, P., Lopes, A., Salgueiro, M. F., Carvalho, C., Salgueiro-Oliveira, A., Castilho, A....Fonseca, C. (2015). Quinn’s leadership roles: a confirmatory factor analysis study in Portuguese health services. Revista Ibero-Americana de Saúde e Envelhecimento. 1 (2), 192-217, Ciência-IUL
Carvalho, B. L., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2015). Consumer sustainability consciousness: a five dimensional construct. Ecological Indicators. 58, 402-410, Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, R. & Salgueiro, M. F. (2015). The influence of country personality dimensions on intentions to recommend visiting: the preponderance of assiduousness and wickedness. Transnational Marketing Journal. 3 (1), 61-80, Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M. F. (2014). The direct and indirect impact of country personality on behavioral intentions for travelling: the full mediation effective of the affective country image. International Journal of Business and Economic Development. 2 (3), 1-12, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M. F. & Mateus, I. (2014). Say yes to Facebook and get your customers involved! Relationships in a world of social networks. Business Horizons. 57 (6), 695-702, Ciência-IUL
Dionísio, P., Leal, C., Pereira, H. & Salgueiro, M. F. (2013). Piracy among undergraduate and graduate students: influences on unauthorized book copies. Journal of Marketing Education. 35 (2), 191-200, Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. & Malta, J. (2013). Latent growth curve modeling of psychological well-being trajectories. American Journal of Theoretical and Applied Statistics. 2 (3), 61-66, Ciência-IUL
Salgueiro, M. F., Smith, P. W. F. & Vieira, M. D. T. (2013). A multi-process second-order latent growth curve model for subjective well-being. Quality and Quantity. 47 (2), 735-752, Ciência-IUL
Vitória, P. D., Salgueiro, M. F., Silva, S. A. & de Vries, H. (2011). Social influence, intention to smoke, and adolescent smoking behaviour longitudinal relations. British Journal of Health Psychology. 16 (4), 779-798, Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Smith, P.W.F & McDonald, J. W. (2010). Connections between graphical gaussian models and factor analysis. Multivariate Behavioral Research. 45 (1), 135-152, Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2010). Latent growth curve modelling of Portuguese life satisfaction trajectories. International Journal of Academic Research. 2 (2), 188-194, Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M. F. (2010). Modelling the influence of environmental attitudes on the preferences for activities: A SEM approach. Portuguese Journal of Quantitative Methods. 1 (1), 119-134, Ciência-IUL
Vitória, P., Salgueiro, M.F., Silva, S.A. & De Vries, H. (2009). The impact of social influence on adolescent intention to smoke: Combining types and referents of influence. British Journal of Health Psychology. 14 (4), 681-699, Ciência-IUL
Salgueiro, M. F., Smith, P. W. F. & McDonald, J. W. (2008). The manifest association structure of the single-factor model: insights from partial correlations. Psychometrika. 73 (4), 665-670, Ciência-IUL
Nascimento, J. L., Lopes, A. & Salgueiro, M. F. (2008). Estudo sobre a validação do “Modelo de Comportamento Organizacional” de Meyer e Allen para o contexto português. Comportamento Organizacional e Gestão. 14 (1), 115-133, Ciência-IUL
Felício, M. J., Lopes, A., Salgueiro, M. F. & Parreira, P. (2007). Competências de gestão: um instrumento de medida para a realidade portuguesa. Revista Portuguesa e Brasileira de Gestão. 6 (3), 18-30, Ciência-IUL
Salgueiro, M. F., Smith, P. W. F. & McDonald, J. W. (2006). Power of edge exclusion tests for graphical log-linear models. Journal of Multivariate Analysis. 97 (8), 1691-1701, Ciência-IUL
Salgueiro, M. F., Smith, P. W. F. & McDonald, J. W. (2005). Power of edge exclusion tests in graphical Gaussian models. Biometrika. 92 (1), 173-182, Ciência-IUL
Morais, A. M., Peneda, D., Medeiros, A., Neves, I. P., Reis, E. & Salgueiro, F. (1996). Desenvolvimento cognitivo e aprendizagem científica: Influência de factores da família e da escola. Revista Portuguesa de Educação. 9 (2), 1-28, Ciência-IUL
Books
Salgueiro, M.F. (2012). Modelos com Equações Estruturais. Lisboa / Portugal. Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Book Chapters
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2017). Estimação de um modelo com trajetória latente com dados omissos resultantes de um painel rotativo. In Classificação e Análise de Dados Métodos e Aplicações II., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2017). Modelos com trajetória latente no estudo da privação material em Portugal entre 2007 e 2010. In Classificação e Análise de Dados Métodos e Aplicações II., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2016). Efeito de uma variável explicativa na modelação de uma trajetória latente: Estudo de simulação. In Estatística: Progressos e Aplicações., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2013). Cross-lagged structural equation models vs Latent Growth Curve Models: a study of material deprivation in Portugal with ICOR. In Oliveira, P.E., Temido, M.G., Henriques, C. and Vichi, M. (Ed.), Recent Developments in Modeling and Applications in Statistics. (pp. 13-20). Heidelberg: Springer., Ciência-IUL
Serra, P., Dias, J. G. & Salgueiro, M.F. (2013). Life satisfaction: A MIMIC approach with a discrete latent variable. In Lita da Silva, J., Caeiro, F., Natário, I., Braumann, C.A. (Ed.), Advances in Regression, Survival Analysis, Extreme Values, Markov Processes and Other Statistical Applications,. (pp. 437-444). Berlim: Springer., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. & Serra, P (2013). Longitudinal modeling of job satisfaction using Portuguese data from the European Community Household Panel. In Oliveira, P.E., Temido, M.G., Henriques, C. and Vichi, M. (Ed.), Recent Developments in Modeling and Applications in Statistics. (pp. 39-46). Heidelberg: Springer., Ciência-IUL
Conference Proceedings
Pereira, H. & Salgueiro, M. F. (2020). The role of satisfaction when mediating loyalty: What’s for in online tourism purchases?. In The business of now: the future starts here – 20th Conference of European Academy of Management. Dublin: European Academy of Management., Ciência-IUL
Pereira, H. G. & Salgueiro, M. F. (2019). What determines tourism loyalty?: The role of trust in online purchases of tourism products. In European Academy of Management Conference, EURAM 2019. Lisbon: European Academy of Management., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M. F. (2019). Fashion and beauty advertising models’ age and its impact on over 50 female consumers’ purchase intention. In 2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings. (pp. 824-826). Paris: Global Alliance of Marketing and Management Associations., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M. F. & Nunes, P. (2018). The relationships between portuguese banks and their customers in a recessionary context. In The Academy of Business and Retail Management (Ed.), 7th International Conference on Business and Economic Development (ICBED). (pp. 340-351). Nova Iorque, Ciência-IUL
Pereira, H. G., Salgueiro, M. F. & Marques, S. H. (2017). How does economic crisis impact on family vacations?. In International Conference on Business and Economic Develpoment. (pp. 374-384). Nova Iorque: The Academy of Business and Retail Management (ABRM)., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Marques, S. (2017). Portuguese women as wine consumers - the impact of beliefs on the option to drink wine. In International Conference on Business and Economic Develpoment. (pp. 68-78).: The Business & Management Review., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2017). The effects of social networking sites on brand benevolence. In European Marketing Academy Conference Proceedings., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2016). The mediating effect of satisfaction: Does is influences loyalty concerning online tourism purchases?. In Proceedings of the 45th European Marketing Academy Conference (EMAC). Oslo: EMAC., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2015). Social Networking Sites: The relationship element in the communication mix. In Proceedings of the 44th European Marketing Academy Conference (EMAC). Leuven: European Marketing Academy., Ciência-IUL
Filipe, S., Marques, S. & Salgueiro, M. (2015). Corporate social responsibility: Is it a pillar in relationships with customers?. In 4th International Conference on Multinational Enterprises and Sustainable Development, (MESD'15). Lisboa, Ciência-IUL
Filipe, S., Marques, S. & Salgueiro, M.F. (2015). Social responsibility in purchase and consumption: A study of the Portuguese consumer behavior. In Irina Saur-Amaral (Ed.), Proceedings ICIEMC 2015. (pp. 436-450). Aveiro: Edições IPAM., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita (2015). Intenção de compra online nos seniores Portugueses. In Irina Saur-Amaral (Ed.), International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC. (pp. 218-229). Aveiro: Edições IPAM., Ciência-IUL
Souto, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2015). Proposing a new construct to measure the effectiveness of brands operating in social networking sites. In Proceedings ICIEMC 2015. Aveiro: PROA., Ciência-IUL
sandra filipe, Marques, S. & Salgueiro, M.F. (2015). Customers' relationship with their main grocery retail: an empirical study in the Portuguese context. In LCBR European Marketing Conference 2015. Lisboa, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Nunes, P. (2015). The relationships between Portuguese banks and their customers in a recessionary context. In Irina Saur-Amaral (Ed.), International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour - ICIEMC. (pp. 205-217). Aveiro: Edições IPAM., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2014). Online Determinants of E-Customer Satisfaction: Application to Website Purchases in Tourism. In International Network of Business and Management Journals (Ed.), International Network of Business and Management Journals. Barcelona: International Network of Business and Management Journals., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2014). A Relationship Marketing Approach to the Online Purchase of Tourism Products. In Enrique Bigné, EMAC 2014 Conference Chair (Ed.), EMAC 2014 - Paradigm Shifts & Interactions. Valência: Universitat de Valencia., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Inês Costa (2014). A Role of Local Communities in a Sustainable Destination Perspective. In Tourism and Ageing Conference 2014., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F., Dionísio, J. & Joana Pinho (2014). Fashion and Beauty Advertising Models’ Age and its Impact on Over 50 Female Consumers’ Purchase Intention. In Tourism and Ageing Conference, 2014. Estoril, Ciência-IUL
Souto, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2014). The effects of social network sites on brand awareness and attitude. In Christos Sarmaniotis (Ed.), Proceedings of the 2nd International Conference on Contemporary Marketing Issues, ICCMI 2014. Athens, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Mateus, I. (2013). Relationships between Brands and Customers in a World of Social Networks. In International Network of Business and Management Journals – INBAM. Lisbon: INBAM 2013., Ciência-IUL
Langaro, D., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). Proposition of a New Theoretical Model to Evaluate the Role of Social Network Sites in Driving Loyalty. In Academy of Marketing. Southampton, Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). How To Make Customers Loyal To Online Tourism Products?. In European Marketing Association (Ed.), EMAC 2012. (pp. 294-295). Lisboa, Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. & Smith, P.W.F (2011). Modelling satisfaction with leisure activities over time using graphical chain models. In Gerry O?Hanlon (Ed.), Proceedings of the 58th World Statistics Congress of the International Statistical Institute. (pp. 4921-4926). Dublin: International Statistical Institute ., Ciência-IUL
Hélia Maria Gonçalves Pereira, Paulo Miguel Rasquinho Ferreira Rita & Salgueiro, M.F. (2011). Evaluating online purchase factors that influence e-customer satisfaction in tourism. In Proceedings of the EMAC 2011 Conference. (pp. 0-0). Ljubljana, Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Vieira, M.D.T & Smith, P.W.F (2010). Latent Growth Curve Modelling of Life Satisfaction Trajectories in the British Household Panel Survey. In Statistics Canada (Ed.), Proceedings of the Statistics Canada Symposium 2009 ? Longitudinal Surveys: from Design to Analysis. (pp. 0-0)., Ciência-IUL
Vieira, M.D.T, Salgueiro, M.F. & Smith, P.W.F (2010). Misspecification Effects in the Analysis of Longitudinal Survey Data. In A.W. Bowman (Ed.) (Ed.), Proceedings of the 25th International Workshop on Statistical Modelling. (pp. 555-560). Glasgow: The University of Glasgow Print Unit., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2010). Evaluating traditional online purchase factors that influence online tourism customers satisfaction . In EMAC (Ed.), European Marketing Association Conference 2010. (pp. 0-0). Copenhaga: EMAC., Ciência-IUL
Serra, P. & Salgueiro, M.F. (2009). Modelação Longitudinal da Satisfação Laboral: Structural Equation Models versus Multi-Process Models. In Manso, J.P. e Monteiro, J.D. (Ed.), ASEPELT?09 ? XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada . (pp. 0-0). Covilhã: Delta Publicaciones., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2009). Modelling Job Satisfaction Trajectories in the British Household Panel Survey using Latent Growth Curve Models. In Manso, J.P. e Monteiro, J.D. (Ed.), ASEPELT?09 ? XXIII International Congress of Applied Economics. (pp. 581-593). Covilhã: Delta Publicaciones., Ciência-IUL
Marques, S., Salgueiro, M. F. & Carvalho, J. C. de. (2009). The influence of multiple store choice criteria on perceived patronage intentions. In 38th EMAC Conference. Nantes, França: European Marketing Academy., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2009). The Determinants of Satisfaction of Loyal Customers in the Purchase of Online Tourism Products. In Academy of Marketing Conference. (pp. 0-0).: Academy of Marketing., Ciência-IUL
Vitória, P. D., Salgueiro, M.F., Silva, S.A. & De Vries, H. (2008). O impacto da influência social na intenção de fumar dos adolescentes. In ISPA (Ed.), 7.º Congresso de Psicologia da Saúde. (pp. 533-536).: ISPA Edições., Ciência-IUL
Marques, S. & Salgueiro, M. F. (2008). Store environment: The value of insignia. In Eirass 2008., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M.F. (2008). The influence of environmental attitudes on the preferences for activities in Portuguese protected areas. In III Congresso da Associatión Hispano-Portuguesa de Economía de los Recursos Naturales y Ambientales (AERNA 2008) (Ed.), Proceedings do III Congresso da Associatión Hispano-Portuguesa de Economía de los Recursos Naturales y Ambientales (AERNA 2008) . (pp. 0-0). Palma de Maiorca, Espanha, Ciência-IUL
Marques, S. & Salgueiro, M. de F. (2007). The influence of insignia on store environment. In 36th EMAC Conference. Reykjavik: EMAC., Ciência-IUL
Cunha, S. M. da. & Salgueiro, M. de F. (2007). O efeito moderador da “insígnia” no impacto dos critérios de escolha de um ponto de venda na intenção de voltar. In SPE 2007., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2006). Modelos Gaussianos com grafos com um factor latente. In Castro, L.C., Martins, E.G., Rocha, C., Oliveira, M.F., Leal, M.M. e Rosado, F., (Ed.), XIII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. (pp. 649-660).: Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Cunha, S. & Salgueiro, M. de F. (2006). A influência da “insígnia / ponto de venda” na envolvente da loja: Análise factorial confirmatória multi-grupos ou multi-nível?. In SPE 2006., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2005). Distribuições dos testes de exclusão de aresta em modelos log-lineares com grafos. In Braumann, A.A., Infante, P. Oliveira, M.M., Alpízar-Jara, R. e Rosado, F. (Ed.), XII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística. (pp. 683-694).: Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2004). Distribuições dos testes de exclusão de aresta em modelos Gaussianos com grafos. In Rodrigues, P.M.M., Rebelo, E.L. e Rosado, F. (Ed.), XI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística . (pp. 717-724).: Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Smith, P.W.F & McDonald, J.W. (2003). Power of Single Edge Exclusion in Graphical Log-linear Models. In Verbeke, G. Molenberghs, G., Aerts, M. e Fieuws, S. (Ed.), Proceedings of the 18th International Workshop on Statistical Modelling . (pp. 385-390). Leuven: Leuven: Katholieke Universiteit Leuven., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Smith, P.W.F & McDonald, J.W. (2001). The Observed Association Structure from Graphical Gaussian Models with a Single Latent Variable. In Klein, B. e Korsholm, L. (Ed.), Proceedings of the 16th International Workshop on Statistical Modelling . (pp. 347-354). Odense: Odense: University of Southern Denmark., Ciência-IUL
Publications
Vitória, P., Salgueiro, M.F., Silva, S.A. & De Vries, H. (2011). Social influence, intention to smoke, and adolescent smoking behaviour longitudinal relations. British Journal of Health Psychology. 16, 779-798, Ciência-IUL
Nascimento,José Luís, Lopes, A. & Salgueiro, M.F. (2008). Estudo sobre a validação do “Modelo de Comportamento Organizacional” de Meyer e Allen para o contexto português., Ciência-IUL
Felício,Maria José, Lopes, A., Salgueiro, M.F. & Parreira (2007). Competências de gestão: Um instrumento de medida para a realidade portuguesa., Ciência-IUL
Printed in Scientific Book
Salgueiro, M.F. & Vicente, P. (2017). Programa e Resumos do XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística. Lisboa. Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Mendes, D. A. & Martins, L. (2009). Temas em Métodos Quantitativos. Lisboa, Portugal. Sílabo., Ciência-IUL
International Communications
Panel / Poster
Marques, C., Salgueiro, M.F. & Vicente, P.C.R. (2022). Analyzing the Effects of Deviations from Normality on the Latent Growth Curve Models Goodness-of-fit. IFCS., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Vieira, M.D.T. & Smith, P.W.F (2019). Analysing administrative data using logistic regression modelling. 12th International Conference of the ERCIM WG on Computational and Methodological Statistics (CMStatistics 2019)., Ciência-IUL
Marques, C., Salgueiro, M.F. & Vicente, P.C.R. (2018). DATA DEVIATIONS FROM NORMALITY: EFFECTS ON GROWTH CURVE MODELS. IMPS 2018., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2016). O Teste da Razão de Verosimilhanças em Modelos com Equações Estruturais: Uma Abordagem Multi-grupos ao Estudo da Privação Material em Portugal com Dados do ICOR. Jornadas de Classificação e Análise de Dados - JoClad 2016., Ciência-IUL
Langaro, D., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). The Role of Social Network Sites in Driving Customer Relationship Loyalty. 41th. Annual Conference European Marketing Academy., Ciência-IUL
Serra, P & Salgueiro, M.F. (2011). Uma abordagem multi-grupos à modelação das trajectórias de satisfação com as condições de vida em Portugal. Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Serra, P, Dias, J. G. & Salgueiro, M.F. (2009). Satisfação com as condições de vida: Uma abordagem MIMIC com variável latente discreta . XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Serra, P, Cardoso, M. & Salgueiro, M.F. (2009). Satisfação laboral percebida: agrupamento adequado? . XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Vitoria, P, Salgueiro, M.F., Silva, S.A. & De Vries, H. (2008). Parents influence on adolescents intention to smoke . XVI IFTA World Congress (International Family Therapy Association)., Ciência-IUL
Parreira, P. & Salgueiro, M.F. (2007). O impacto da complexidade da liderança na eficácia hospitalar: aplicação de um modelo de equações estruturais . XV Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Parreira, P., Salgueiro, M.F. & Lopes, A. (2007). The moderator effect of leadership profiles on the relationship between leadership complexity and organizational effectiveness: a Structural Equation Modeling approach . ISI 2007 ? The 56th Session of the International Statistical Institute., Ciência-IUL
Oral Presentation
Landrum, N., Simaens, A. & Salgueiro, M.F. (2023). An Examination of Social Sustainability for Human Flourishing. 10th Responsible Management Education Research Conference., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M.F. (2020). The Role of Satisfaction when mediating Loyalty What’s for in Online Tourism Purchases?. EURAM 2020 - European Academy of Management Conference., Ciência-IUL
Marques, C., Salgueiro, M.F. & Vicente, P.C.R. (2020). Deviations from normality: Effects on the goodness-of-fit of latent growth curve models. XXVII Meeting of the Portuguese Association of Classification and Data Analysis,., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Vieira, M.D.T. & Smith, P.W.F (2019). The analysis of administrative data using logistic regression modelling. SPE 2019 - Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Vieira, M.D.T. & Smith, P.W.F (2019). Analysis of administrative data with a binary response variable. JoCLAD 2019., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M.F. (2019). What determines Tourism Loyalty? The Role of Trust in Online Purchases of Tourism Products . EURAM European Management Conference., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M.F. (2019). FASHION AND BEAUTY ADVERTISING MODELS’AGE AND ITS IMPACT ON OVER 50 FEMALE CONSUMERS’ PURCHASE INTENTION. GAMMA 2019 - Global Fashion Management Conference., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M.F. (2018). The relationship between Portuguese banks and their customers in a recessionary context. ICBED 2018., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. & Vicente, P.C.R. (2018). Impacto da omissão de dados em medidas de qualidade do ajustamento em modelos de análise fatorial confirmatória: estudo de simulação em Mplus. JoClad 2018., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Vicente, P.C.R. & Marques, C. (2018). Planned missing designs: Effects on latent growth curve models . IMPS 2018 - International Meeting of the Psychometric Society., Ciência-IUL
Marques, C., Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2018). O efeito dos desvios face à normalidade da distribuição dos dados nas estimativas de um modelo com trajectória latente linear: Resultados de um estudo de simulação em R. JOCLAD 2018., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2017). Omissões, desvios face à normalidade e dimensão da amostra: Impacto sobre medidas de qualidade do ajustamento em modelos de análise fatorial confirmatória. XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2017). O efeito da escolha do método de estimação em modelos com variável latente contínua: Um estudo de simulação. JoCLAD 2017., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Vieira, M.D.T. & Freguglia, R. (2017). Modelling wage trajectories in Brazil using data from RAIS Identificada. JoCLAD 2017., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Vieira, M.D.T. & Freguglia, R. (2017). Inter-industry wage differentials: A structural equation modelling approach. IMPS 2017., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Marques, S. (2017). Portuguese women as wine consumers - the impact of beliefs on the option to drink wine. International Conference on Business and Economic Develpoment., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Marques, S. (2017). How does economic crisis impact on family vacations?. International Conference on Business and Economic Development., Ciência-IUL
Marques, C., Salgueiro, M.F. & Vicente, P.C.R. (2017). DATA DEVIATIONS FROM NORMALITY: EFFECTS ON GROWTH CURVE MODELS ESTIMATES. IMPS 2017., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2017). The effects of Social Networking Sites on Brand Benevolence. 46th Annual Conference of the European Marketing Academy ., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. & Vicente, P.C.R. (2016). Dados omissos em modelos de análise fatorial confirmatória não balanceados: estudo de simulação para detetar dimensão mínima da amostra . Jornadas de Classificação e Análise de Dados - JoClad 2016., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2016). The Mediating Effect of Satisfaction – Does is influences Loyalty Concerning Online Tourism Purchases?. European Marketing Academy 2016., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2016). Country Personality Scale: Is a five-dimensional model a better methodological instrument?. Global Business Conference., Ciência-IUL
sandra filipe, Marques, S. & Salgueiro, M.F. (2015). Customers' relationship with their main grocery retail: an empirical study in the portuguese context. LBCR European Marketing Conference 2015., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2015). Social Networking Sites: The relationship element in the communication mix. The European Marketing Academy Conference - EMAC 2015., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita (2015). Intenção de compra online nos seniores Portugueses. International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC. 218-229, Ciência-IUL
sandra filipe, Marques, S. & Salgueiro, M.F. (2015). Social Responsability in Purchase and Consumption: a study of the Portuguese Consumer Behaviour. International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2015). Proposing a new construct to measure the effectiveness of brands operating in Social Networking Sites. International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC. 162-172, Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2015). Proposing a new construct to measure the effectiveness of brands operating in Social Networking Sites. Proceedings of the 2nd . International Conference of Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior. 163-172, Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2015). Efeito de uma variável explicativa na modelação de uma trajetória latente: Estudo de simulação. Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2015). O efeito da existência de omissões nas estimativas de um modelo com trajetória latente linear: Um estudo de simulação. XXII Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados - JoCLAD 2015., Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M.F. (2015). An integrated model for measuring country image: personality, cognition, emotion and their influence on bahavioral intentions. Global Business Conference - Summer 2015., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. & Vicente, P.C.R. (2015). O efeito dimensão da amostra e não respostas num modelo de análise factorial confirmatória: resultados de um estudo de simulação. Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
sandra filipe, Marques, S. & Salgueiro, M.F. (2015). Corporate Social Responsibility: is it a pillar in relationships with customers?. 4th MESD International Conference., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Nunes, P. (2015). The relationships between Portuguese banks and their customers in a recessionary context. International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour - ICIEMC. 205-217, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2014). Online Determinants of E-Customer Satisfaction: Application to Website Purchases in Tourism. International Network of Business and Management Journals. 4, Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2014). A Relationship Marketing Approach to the Online Purchase of Tourism Products. EMAC 2014 - Paradigm Shifts & Interactions. 43th, Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2014). The effects of social network sites on brand awareness and attitude, . Proceedings for the 2nd. International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI). 888-893, Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2014). The effects of social network sites on brand awareness and attitude. 2nd International Conference on Contemporary Marketing Issues, ICCMI 2014. 888-893, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Inês Costa (2014). A Role of Local Communities in a Sustainable Destination Perspective. Tourism and Ageing Conference 2014., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2014). Evaluating the effects of planned missing designs on latent growth trajectory estimates . VI European Congress of Methodology., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F., Dionísio, J. & Joana Pinho (2014). Fashion and Beauty Advertising Models’ Age and its Impact on Over 50 Female Consumers’ Purchase Intention. Tourism and Ageing Conference, 2014., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2014). Modelo com trajetória latente com dados gerados a partir de um planned missing design: estudo de simulação . XXI Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados (JoCLAD 2014)., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. & Vicente, P.C.R. (2014). The effect of observed data deviations from normality on the parameter estimates of a latent growth curve model: a simulation study. XXI Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados (JoCLAD 2014)., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2014). Modelling Job Satisfaction Growth Trajectories Using the Muthén-Roy Pattern-Mixture Model Approach . VI European Congress of Methodology., Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M.F. (2014). The Impact of Country Personality on Behavioral Intentions: Five Dimensions Rather Than the Original Six Dimensions Scale. West East Institute Conference – WEI 2014., Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M.F. (2014). On the country personality scale: is a five-dimensions model better than the original six dimensions? . Global Business Conference – GBC_Summer 2014., Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M.F. (2014). The direct and indirect impact of country personality on behavioral intentions for travelling: the full mediation effect of the affective country image. Global Business Conference – GBC_Summer 2014., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2013). Modelling growth trajectories of Job Satisfaction with Total Pay using the Muthén-Roy pattern-mixture model approach . SIS 2013 Statistical Conference., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2013). A growth mixture model approach to modelling job satisfaction latent growth trajectories. XX Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Mateus, I. (2013). Relationships between Brands and Customers in a World of Social Networks. International Network of Business and Management Journals – INBAM., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2013). Longitudinal modeling of a material deprivation score with missing data. 3rd European User Conference for EU-LFS and EU-SILC., Ciência-IUL
Langaro, D., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). The Role of Social Network Sites in Driving Customer Relationship Loyalty. 25th Annual Doctoral Colloquium of the European Marketing Academy (EMAC)., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). How To Make Customers Loyal To Online Tourism Products?. EMAC 2012., Ciência-IUL
Langaro, D., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). Proposition of a New Theoretical Model to Evaluate the Role of Social Network Sites in Driving Loyalty. Proceedings of the Annual Conference of the Academy of Marketing,., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2012). A pattern-mixture approach to modelling growth trajectories of job satisfaction with total pay . V European Congress of Methodology., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2012). Modelling job satisfaction growth trajectories with missing data. Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Leão, B., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). Measuring consumers Consciousness level impact on their willingness to buy sustainable products. European Marketing Academy (Doctoral Colloquium)., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2012). Latent growth curve modeling with missing data in a rotating panel. V European Congress of Methodology., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2012). Uma aplicação do método da máxima verosimilhança na estimação de um modelo com trajectória latente com dados de um painel rotativo. Jornadas Anuais da Associação de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2012). Modelos com trajectória latente com dados omissos no painel rotativo ICOR. XX Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2011). Modelação da Privação Material em Portugal entre 2007 e 2009. Jornadas Anuais da Associação Portuguesa de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Hélia Maria Gonçalves Pereira, Paulo Miguel Rasquinho Ferreira Rita & Salgueiro, M.F. (2011). Evaluating online purchase factors that influence e-customer satisfaction in Tourism. The European Marketing Academy Conference., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2011). On the use of graphical chain models to model job satisfaction over time. Jornadas Anuais da Associação Portuguesa de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2011). Modelos de análise factorial exploratória e confirmatória parameterizados como modelos com grafos. XIX Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Smith, P.W.F & Salgueiro, M.F. (2011). The manifest association structure of structural equation models for longitudinal data: insights from partial correlations. The 58th World Statistics Congress of the International Statistical Institute., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2011). Dados omissos resultantes de planned missing designs: contributo para a análise do Inquérito às Condições de Vida e Rendimento das Famílias (ICOR). XIX Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. & Smith, P.W.F (2011). Modelling satisfaction with leisure activities over time using graphical chain models. The 58th World Statistics Congress of the International Statistical Institute ., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2010). Modelação longitudinal de percepções de bem estar com recurso a modelos com grafos . XVIII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2010). Modelos de equações estruturais com efeitos cruzados e desfasados vs modelos com trajectória latente: um estudo da privação material em Portugal com dados do ICOR. XVIII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Serra, P & Salgueiro, M.F. (2010). Modelação longitudinal da satisfação laboral com dados do European Community Household Panel . XVIII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2010). Privação Material em Portugal: uma análise com dados do ICOR. Jornadas da Associação de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Serra, P & Salgueiro, M.F. (2010). Modelação da Satisfação Laboral em Portugal: cross-lagged SEM vs LGCM. Jornadas da Associação de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Vieira, M.D.T, Salgueiro, M.F. & Smith, P.W.F (2010). Misspecification Effects in the Analysis of Longitudinal Survey Data . 25th International Workshop on Statistical Modelling., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2010). Evaluating specific online purchase factors that influence online tourism customers satisfaction . 17th International Conference of the European Institute of Retailing and Services Studies., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2010). Evaluating traditional online purchase factors that influence online tourism customers satisfaction . The European Marketing Academy Conference., Ciência-IUL
Dias, A.L. & Salgueiro, M.F. (2009). Trajectórias de satisfação no trabalho em Portugal - modelação com recurso a latent growth curve models . XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Malta, J. & Salgueiro, M.F. (2009). Modelação da trajectória de um factor de segunda ordem de bem-estar psicológico. XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. & Vieira, M.D.T (2009). Efeitos de desenhos amostrais complexos em modelos de trajectórias latentes: modelação com dados do British Household Panel Survey . XVII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Vieira, M.D.T & Smith, P.W.F (2009). Latent Growth Curve Modelling of Life Satisfaction Trajectories in the British Household Panel Survey . International Methodology Symposium (Statistics Canada)., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2009). The Determinants of Satisfaction of Loyal Customers in the Purchase of Online Tourism Products. Academy of Marketing Conference., Ciência-IUL
Vitoria, P, Salgueiro, M.F., Silva, S.A. & De Vries, H. (2009). Impacto das atitudes, auto-eficácia e influência social na Intenção de Fumar . 1º Congresso de Saúde e Comportamento dos Países de Língua Portuguesa., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M.F. (2009). Mediators of the relationship between environmental attitudes and preferences for activities: the role of a second-order factor. JOCLAD 2009 (Jornadas da Associação de Classificação e Análise de Dados)., Ciência-IUL
Marques, S., Salgueiro, M.F. & Crespo de Carvalho, J. (2009). The influence of multiple store choice criteria on perceived patronage intentions. The European Marketing Academy Conference 2009., Ciência-IUL
Serra, P & Salgueiro, M.F. (2009). Modelação Longitudinal da Satisfação Laboral: Structural Equation Models versus Multi-Process Models . ASEPELT?09 (XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada)., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F. (2009). Modelling Job Satisfaction Trajectories in the British Household Panel Survey using Latent Growth Curve Models . ASEPELT?09 (XXIII International Congress of Applied Economics)., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Smith, P.W.F & Vieira, M.D.T (2008). Modelling life satisfaction over time: a comparison of structural equation models and graphical chain models . COMPSTAT 2008 (International Conference on Computational Statistics)., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M.F. (2008). The influence of environmental attitudes on the preferences for activities in the Portuguese protected areas . AERNA 2008 (Conference of the Spanish-Portuguese Association of Natural Resources and Environmental Economics)., Ciência-IUL
Marques, S. & Salgueiro, M.F. (2008). Store environment: the value of insignia. EIRASS 2008 (15th International Conference of the European Institute of Retailing and Services Studies)., Ciência-IUL
Vieira, M.D.T & Salgueiro, M.F. (2008). Modelos de estrutura de covariância para dados amostrais complexos com estrutura longitudinal . XVI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Salgueiro, M.F., Smith, P.W.F & Vieira, M.D.T (2008). Modelação de trajectórias de satisfação com dados do British Household Panel Survey . XVI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
National Communications
Oral Presentation
Salgueiro, M.F., Marques, C. & Vicente, P.C.R. (2017). Desvios à Normalidade da Distribuição: Efeitos Sobre as Estimativas dos Parâmetros em Modelos com Trajectória Latente. XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Marques, C., Vicente, P.C.R. & Salgueiro, M.F. (2017). Simulação de Modelos com Trajectória Latente: R versus Mplus. XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Silva, S.A. & Salgueiro, M.F. (2010). O papel das práticas organizacionais de segurança na percepção do risco e na satisfação com a segurança . VII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia., Ciência-IUL
Vitoria, P, Salgueiro, M.F., Silva, S.A. & De Vries, H. (2008). O impacto da influência social na intenção de fumar dos adolescentes. 7.º Congresso de Psicologia da Saúde (Sociedade Portuguesa de Psicologia da Saúde)., Ciência-IUL
Organization and Coordination Events
XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística, (2017), (international)
ISCTE-IUL Symposium on Recent Advances in Methods for the Analysis of Panel Data, (2011), (international)
Academic Management Roles
Presidente (2022, 2025)
Membro (Docente) (2021, 2023)
Director (2021, 2025)
Membro (Docente) (2019, 2021)
Membro (Docente) (2018, 2022)
Membro (2018, 2022)
Membro (Docente) (2017, 2019)
Membro (Docente) (2017, 2021)
Director (2017, 2021)
Presidente (2017, 2021)
Membro (2014, 2018)
Membro (2014, 2018)