Eduardo Batista Correia
- Profile
- Academic Activities
- Scientific Activities
- Other Activities
Type | Program | Institution | Year |
---|---|---|---|
Advanced Studies | Leadership for the 21st Century | Harvard University - JFK School of Government | 2008 |
PhD | DBA in Finance | University of Strathclyde | 1993 |
M.Sc. | Master in Business | Glasgow University | 1990 |
Licenciate | Organização e Gestão de Empresas | ISCTE-IUL - Instituto Superior Ciências Trabalho e da Empresa | 1988 |
Curricular Courses
Supervisions
Phd Thesis
Kátia Cristina Coelho Faggiani, "Comportamento do consumidor ocasional. Fatores motivacionais na decisão de compra de produtos de luxo", Eduardo Batista Correia, Phd Thesis, Concluded, 2010
José Augusto Tomo Psico, "A Avaliação do Desempenho Social das Instituições de Microfinanças", Eduardo Batista Correia, Phd Thesis, Concluded, 2007
Master Thesis
Inês Tomás Francisco das Neves, "Marketing sensorial nos Health clubs. Importância dos sentidos na aquisição, retenção e cancelamento de inscrições.", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2019
Stélio Teófilo João Paulo Malene, "A Expansão da Banca para as Zonas Rurais e seu Impacto na Economia Moçambicana", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2014
Vanessa Vivian Wabitsch, "How to Motivate Managers for CSR? Commitment to CSR by Transformational Leadership in Meetings", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2014
Carlota Milheiro Siborro, "O Retromarketing no Sector Automóvel - Estudo sobre o Jaguar E-type", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2013
Mussa Rafic Amad, "O Papel do Telemóvel na Evolução dos Cupões de Desconto - O caso português no Consumo de Mobile Coupons", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2013
Patrícia Ney Breder Rocha, "Turísmo de Saúde: perspectivas para a cidade do Rio de Janeiro - Rio Janeiro Brasil.", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2010
Jairo Epaminondas Breder Rocha, "O fortalecimento e a manutenção da Marca Lab Rede no Rio de Janeiro", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2010
Renata Cristina Basso, "Avaliação da Satisfação e Lealdade dos Clientes: estudo de uma população formada por consumidores de um serviço educacional de pós-graduação.", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2010
Flávio da Silva Azevedo, "Gestão de Equipamentos Médico-Hospitalares em Estabelecimentos Assistenciais de Saúde.", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2010
Melissa Nascimento de Barros, "Estratégias de Marketing para Ampliar a Atractividade e Captação de Alunos de Pós-Graduação Lato Sensu na Área de Fisioterapia em Goiânia.", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2010
Wildemia Ferreira de Lima Perdigão, "Os Executivos em Saúde como capital humano na gestão de material hospitalar.", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2010
João Pedro Duarte de Carvalho Barata Roda, "Marketing Político - Análise dos Processos de Decisão do Eleitor.", Eduardo Batista Correia, Master Thesis, Concluded, 2009
Final Project
André Tadeu Reis e Silva, "ProLaw - software ético para assessoria a profissionais jurídicos", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2018
Tiantian Pei, "Haier Online-Leasing Plan", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2017
João Pedro Ferreira Nogueira de Lemos, "Estratégias de Crescimento Sustentado e Problemas Estruturais da Economia Portuguesa", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2014
Katharina Rathjen, "Kids as Consumers - Challenges of product marketing to kinds in the sporting goods industry", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2014
Jana Victoria Droste, "Applying Relationship Marketing to Enhance Nação Capoeira's Market Performance", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2014
Jelena Mitrovic, "How Different Chocolate Brands Influence our Chocolate Perception and Buying Behavior?", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2014
Ana Filipa Torres Costa, "CRM na PHTO Travel Consulting e iellotravel.com(R)", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2013
Joana Filipa Castro de Amorim, "Continente Online: Starting a one marketing Program", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2013
Ana Cristina Garcia de Abreu, "Identificação e avaliação dos vetores envolvidos nas escolhas, na formação de qualidade e na fidelização dos clientes dos serviços de saúde", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2013
Nikolai Nölle, "Increase of new customer registrations by the development of a goal-oriented customer journey and conception for the delivery of pre-sales customer experience", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2013
Telma Eunice Vieira Marques, "Análise dos Serviços Logísticos Prestados ao Cliente Interno da Empresa Sonae Sierra", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2013
Luís Manuel Baudouin Meirinhos, "Implementação de CRM no Grupo Capote", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2013
Rúben dos Santos Ferreira, "Novos Desafios do Customer Relationship Management (CRM)", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2013
Daniel Belazaima Gonçalves Fernandes, "Crowdsourcing:Quando? Como? E porquê?", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2012
Joana Filipa dos Santos Ferreira Pereira, "Perceptions on Complaint Management: An overview in the target markets", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2012
Carmen Maria Alves Moreira, "New world consumers mindset - The case of a Portuguese Company", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2012
Johanna Federlein, "Devolopment of a Market Entry Strategy and its Failure or Success Measurement with a Balanced Scorecard", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2012
Rui Pedro dos Santos Bastos Gomes, "Communication Plan for a Social Solidarity Service: The case of Cais Association", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2012
Fábio Ricardo Santos Dias, "Corporate Project: Monetizing Mobile CRM Services in a Large Scale", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2012
Pedro Fialho Caupers de Bragança, "Feasibility Study to Build Low Cost Habitation in Lisbon", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2012
Ana Catarina Chainho Gonçalves, "How to Make the Communication of Perishable Products More Effective?", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2012
Sílvia Maria Constantino Chaves, "Factores Críticos de Sucesso no Desenvolvimento de Novos Produtos", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2012
Marta Brandão Soares, "O Contributo do Marketing Viral na Implementação da Estratégia de Marketing das Organizações não Governamentais - O caso português.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2011
Marlene De Sá Vieira, "", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2011
Alexandre Manuel Pereira Martins da Luz, "Marketing Político, Eleições Autárquicas 2009 de Oeiras", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2011
Pedro Filipe Silva Pires, "", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2011
José António Carreira da Silva, "", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2011
Gonçalo Saraiva de Nogueira Serafim, "", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2011
Rui Pedro Marques Ferreira, "Perspectivas de Evolução do modelo relacional com o cliente final, na grande distribuição moderna.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2010
Diogo Filipe Torres de Freitas Oliveira, "Serviço de Apoio ao cliente - O Add-on dos serviços partilhados.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2010
Elsa Pires Brigas, "O Desafio da Oferta Multi-Produto Energéticos - Focus na Oferta Tripla em Portugal: Oil, Gas & Power.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2010
Pedro Lourenço Silvino, "A Proposal to Improve Marketing Efectiveness in a Business to Business Model.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2010
Mário Tosch, "Company Growth of Interieur Mediterran - Business Plan About the Opening of a Stationary Retail Store.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2010
Telma Vanessa Amaral Pinto da Silva Diniz, "Marketing de Eventos - EXPERIMENTADESIGN - Cultura, Projecto e Negócios.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2010
Tiago Pinto Tomás da Silva Antunes, "Cedência a Empresas ou Marcas do Nome de Estações e Linhas do Metropolitano de Lisboa.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2010
Andreia Isabel Moreira Sousa, "A Implementação de Ferramentas de Marketing Relacional no Benavente Vila Hotel.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2009
Marco António Pinto Correia Ribeiro Coelho, "Balanced Scorecard Político - O caso do MMS.", Eduardo Batista Correia, Final Project, Concluded, 2009
Books
Crespo de Carvalho, J., Dias, E.B. & Eduardo Baptista Correia (2002). Economia Digital; 2º Acto. Lisboa/Portugal. Bertrand., Ciência-IUL
International Communications
Oral Presentation
Ribeiro, E. R., Marques, C. & Eduardo Baptista Correia (2014). Os ginásios da Cidade de maputo: Os determinantes da satisfação e da lealdade dos clientes. XXI Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD2014)., Ciência-IUL
Academic Management Roles
Membro (Docente) (2011, 2011)