Maria Helena Vinagre Bento dos Santos
- Profile
- Academic Activities
- Scientific Activities
- Other Activities
Curricular Courses
Supervisions
Master Thesis
Ju Mendes, "sistema de gestão na escola de formação dos professores unidade de ensino 17 de Fevereiro . "Guiné-Bissau"", Maria Helena Vinagre Bento dos Santos, Master Thesis,
Scientific Articles in International Journals
Cristina De Sousa, Vinagre, H., João Viseu, João Ferreira, José, Helena, Rabiais, Isabel...et al (2024). Emotions and Coping: What I Feel about It, Gives Me More Strategies to Deal with It?. Psych. 6 (1), 163-176, Ciência-IUL
Sousa, C. de., Viseu, J., Pimenta, A. C., Vinagre, H., Ferreira, J., Matavelli, R....Valentim, O. (2024). The effect of coping on the relationship between work-family conflict and stress, anxiety, and depression. Behavioral Sciences . 14 (6), Ciência-IUL
Sousa, C. de, Viseu, J., Vincent, P., Vinagre, H., Romana, F. A., Pissarra, J....Gestoso, C. G. (2023). Moderating effect of work-family conflict on the relationship between perceived organizational support and job and life satisfaction: A study during the COVID-19 pandemic. American Journal of Industrial and Business Management. 13 (11), 1175-1193, Ciência-IUL
Cristina De Sousa, João Viseu, Vinagre, H., Dario Páez & Olga Valentim (2021). “What do you think people feel?” Emotional climate during a pandemic: Adaptation and validation of a scale. PSICOLOGIA. 35 (2), 95-108, Ciência-IUL
Fernandes, Ana Maria, Cristina De Sousa, Valentim, Olga Sousa, Sousa, Luís Manuel Mota, Vinagre, H. & Carvalho, José Carlos (2020). Bem-estar e espiritualidade em adultos seniores. Suplemento digital Revista ROL Enfermería. 1 (43), 414-419, Ciência-IUL
Vinagre, H., Leonor Gaspar Pinto & Paula Ochôa (2011). Revisiting digital libraries quality: a multiple‐item scale approach. Performance Measurement and Metrics. 12 (3), 214-236, Ciência-IUL
Vinagre, H. & Neves, J. (2010). Emotional predictors of consumer's satisfaction with healthcare public services. International Journal of Health Care Quality Assurance. 23 (2), 209-227, Ciência-IUL
Vinagre, H. & Neves, J. (2008). The influence of service quality and patients' emotions on satisfaction. International Journal of Health Care Quality Assurance. 21 (1), 87-103, Ciência-IUL
Books
Neves, J. & Vinagre, H. (2018). Qualidade de serviço: diagnosticar para intervir . Lisboa. EDIÇÕES SÍLABO, LDA., Ciência-IUL
CMM & Vinagre, H. (2011). Diagnóstico da População Imigrante no Concelho da Moita - Desafios e Potencialidades para o Desenvolvimento Local. Lisboa. Alto comissariado para a imigração e diálogo intercultural (ACIDI, I. P.)., Ciência-IUL
Book Chapters
Paula Ochôa, Vinagre, H. & Leonor Gaspar Pinto (2018). Qualidade de serviço em e-serviços. In (pp. 152-179). Lisboa: Sílabo., Ciência-IUL
Vinagre, H. (2014). Qualidade de serviço. In S.P. Gonçalves (Coord.) (Ed.), Psicossociologia do Trabalho e das Organizações: Princípios e Práticas - S.P. Gonçalves (Coord.). (pp. 567-598). Lisboa: Pactor., Ciência-IUL
Leonor Gaspar Pinto, Paula Ochôa & Vinagre, H. (2012). Evaluating digital libraries impact: does the IPA Road Map count?. In Advances in digital library development, edited by JOSE, A. (pp. 56-64). New Delhi: New Delhi: MacMillan Publishers India., Ciência-IUL
Leonor Gaspar Pinto, Paula Ochôa & Vinagre, H. (2009). Integrated approach to the evaluation of digital libraries: an emerging strategy for managing resources, capabilities and results. In IFLA Publications (Ed.), Michael (ed.) Library statistics for the 21st century world. (pp. 273-288).: IFLA publications., Ciência-IUL
Leonor Gaspar Pinto, Paula Ochôa & Vinagre, H. (2009). Integrated approach to the evaluation of digital libraries: an emerging strategy for managing resources, capabilities and results. In Library Statistics for the 21st Century World., edited by Michael Heaney. (pp. 273-288). Munchen: K. G. Saur., Ciência-IUL
Vinagre, H. & Neves, J. (2004). Medição da qualidade de serviço em autarquias locais. In Percursos da investigação em Psicologia Social e Organizacional. (pp. 271-290). Lisboa: Edições Colibri., Ciência-IUL
Conference Proceedings
Vinagre, H., Gaspar-Pinto, L. & Ochôa, P. (2011). Rethinking quality dimensions and attributes for the digital age: a multi-item scale analysis and assessment. In IFLA Satellite Preconference - 8th Northumbria International Conference on Performance Measurement in Libraries and Information Services (PM8) - Florence, 17-20 August 2009. Florence: Margaret Graham and Stephen Thornton., Ciência-IUL
Vinagre, H., Gaspar-Pinto, L. & Neves, J. (2011). Giving voice to children and young adults: a methodological approach to the evaluation of service quality in libraries. In Proceedings of the 8th Northumbria International Conference on Performance Measurement in Libraries and Information Services - Libraries plus: adding value in the cultural community. Florence: Margaret Graham and Stephen Thornton., Ciência-IUL
Vinagre, H. & Neves, J. (2005). Preditores da Qualidade de Serviço em Bibliotecas: Proposta de Modelo Integrado. In VI Simpósio de Comportamento Organizacional. Lisboa, Ciência-IUL
Vinagre, H. & Neves, J. (2003). Avaliação da qualidade de serviço em serviços autárquicos. In 28º Colóquio Nacional da Qualidade, APQ., Ciência-IUL