Daniela Langaro da Silva do Souto
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- Scientific Activities
- Other Activities
- Social Media
Type | Program | Institution | Year |
---|---|---|---|
PhD | PhD in Marketing | ISCTE-IUL | 2015 |
M.Sc. | Master in Business Administration | Fundação Getulio Vargas | 2001 |
Post-graduation | Post-graduation in Marketing | Pontifícia Universidade Católica | 1996 |
Licenciate | Business Administration | Universidade Federal do Rio Grande do Sul | 1995 |
Curricular Courses
Supervisions
Phd Thesis
He Yun, "A Study on the Formation Mechanism of Generation Z Consumers purchase intention of China-chic Products", Daniela Langaro da Silva do Souto, Phd Thesis,
Marcya Stefany Gonzáles Santiago, "The impact of new technologies on the cruise travelers experience: From digital to virtual reality and artificial intelligence", Daniela Langaro da Silva do Souto, Phd Thesis,
Samson Adeniyi Ajayi, "The effect of internet of thing in consumer engagements with retailers, service providers and brands", Daniela Langaro da Silva do Souto, Phd Thesis,
Master Thesis
Catarina de Sousa Pinto Rodrigues da Silva, "Uma ativação de marca que recorra a realidade aumentada através de gamificação influencia positivamente o engajamento entre o consumidor e a marca", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2024
Hugo Domingues Pereira, "Da Clínica para as Redes Sociais: Replicando o Efeito da Bata Branca na Eficácia de Endosso de Produtos", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2023
Joana Lopes Rodrigues, "Influenciadoras Virtuais: Poderão vir a ter o mesmo estatuto que influenciadoras reais?", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2023
Pedro de Melo Palma, "Preparação de uma ferramenta de Autodiagnóstico de Sustentabilidade para PME", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2023
Beatriz Salvador dos Reis Miguel, "Pôr o Greenwashing fora de Moda: O Papel da Transparência da Tecnologia Blockchain em Impulsionar Comportamentos de Compra Sustentáveis na Indústria do Vestuário", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2023
Inês Raquel Brito da Silva, "Proposta de um novo constructo de medição da qualidade do serviço nas pequenas e médias empresas do sector do turismo", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2023
Mariana Vicente Cintra, "Marketing Inclusivo na Publicidade da Indústria Cosmética e o Impacto no Envolvimento e Sentimento do Utilizador", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2023
Raquel Maria Andrade Cravidão, "O Espaço Pessoal dos Usuários de Redes Sociais e as suas Atitudes Face a Anúncios Personalizados: O Impacto dos Anúncios Não Solicitados", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2023
Rita Piçarra Cavaco, "Mudança ou fracasso? Sobrevivência das pequenas empresas e estratégias digitais durante a pandemia de Covid-19", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Rohan Nitis Chandulal, "Uma Perspetiva de Usos e Gratificações dos Videocasts", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Fernanda Gu Zhoujie, "Os efeitos de in-game advertising na intenção de compra de objetos digitais", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Ana Sofia Martins Cambim, "O impacto da transparência de preços através de Blockchain na intenção de compra do consumidor em relação ao consumo ético da moda", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Ana Catarina Oliveira Caria Pinheiro, "Fatores motivacionais dos comportamentos nas redes sociais relacionados com o trabalho: exploração da relação entre employer branding e redes sociais", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Ana Rita Monraia Quintas Fortunato, "Fake News nas Redes Sociais: Compreender os fatores que influenciam a credibilidade das Fake News online", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Mariana Pimenta Brântuas, "O efeito das certificações ecológicas alimentares nos comportamentos ecológicos: alcançar o consumo sustentável", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Lara Évora de Barros, "Os factores que influenciam a atitude em relação à Pirataria de Video On Demand", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Rohan Anthony Aguiar, "Proposta de um modelo teórico para identificar as barreiras e os factores motivacionais que os idosos e os membros da família consideram quando se mudam para uma instalação de Assistência em Portugal", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Carolina Moscoso Antunes, "Engajando com as Marcas de Destino nas Redes Sociais: Motivações Pessoais e Sociais e o Papel Mediador do Valor Simbólico", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2022
Fabrizio Como, "O Efeito do Ativismo de Marca ed Percepção da Orientação Política sobre as Marcas na Era do Consumo Sócio-Político", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2021
Constança de Machado Neto e Santos Brites, "V como uma (Anúncio)Vantagem? Compreensão do impacto do FOP V-Label na attitude do consumidor para com produtos vegetarianos: antecedentes e mediadores", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2021
Martina Bisetti, "My Granny Said To Me: desenvolvimento de um plano de negócios online a partir de um passatempo de lazer", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2021
Carolina Inês Almeida Aguiar, "Uso da realidade aumentada e virtual na gestão de marcas de luxo: caracterização dos esforços atuais e propostas", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2021
Maria Camila Canney Ramirez, "Transformação digital: redefinindo o negócio de arte de Caty Cucalón", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2021
João Maria Orterer Duarte Pinha, "Caracterização de Estratégias Competitivas e Identificação de Drivers de Compra no Mercado Retalhista de Combustíveis em Portugal", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2021
Ana Margarida Marcelino Oliveira Pereira, "Caso pedagógico sobre estratégias de marketing durante a pandemia de Covid-19: o caso extraordinário da Chanel", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2021
Charlotte Marie Francoise Madeline, "Como melhorar a experiência do cliente na compra de cosméticos online?", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2021
Wen Zhiqing, "O comportamento do consumidor nas redes sociais móveis:Um estudo dos consumidores de cosméticos chineses do WeChat.", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2021
Cláudia Alexandra Vicente Branco, "Será o conteúdo de digital influencers mais eficaz que o conteúdo da marca em criar conteúdo online relacionado com a marca? O impacto das percepções em relação a digital influencers como fonte de conteúdo relacionado com a marca na intenção de compra dos consumidores de marcas de beleza.", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2020
Anna Elisabeth Werling, "O impacto da Covid-19 na indústria alemã de esportes domésticos online: uma análise baseada em S-O-R e modelagem de equações estruturais", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2020
Diogo Homem de Lima, "O Impacto do Frescor da Marca no Engajamento das Marcas Moche-WTF-Yorn nas Redes Sociais", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2020
Mariana Alves Tracana, "Influencers de Redes Sociais e Intenções de Compra dos Consumidores através de Conteúdo de Marca: Micro vs. Macro Influencers", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2020
Pedro Miguel Lopes Rondão, "CEO Sociável: percurso até Brand Equity e Relação da Marca", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2019
Gonçalo Filipe Mendes Afonso, "Understanding Smart-Speakers Adoption in Portugal: A Unified Theory of Acceptance and Use of Technology applied in the Portuguese Consumer Market", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2019
Lu Manran, "Como os Influenciadores afetam as Intenções de Compra para os Produtos Aprovados: O Papel dos Participantes dos Influenciadores com a Marca, Pagamento e Credibilidade", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2019
Margaux Julie Müeller, "Uma Análise das Estratégias de Marketing Digital no Instagram: Comparando Narrativas e Estratégias Criativas Informativas Entre Outras Táticas Criativas", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2019
Zhou Ying, "Influenciadores da mídia social e seus efeitos de marketing sobre seguidores - Um estudo exploratório em microblogs de revisão de restaurantes", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2019
Joana Amaro Barata, "Redes sociais como ferramenta de comunicação para pequenas e médias empresas: Lições aprendidas sobre as melhores práticas para empresas com um orçamento limitado", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2019
Helder António Pereira Agostinho das Neves, "No Olho do Furacão: Correção ou Perdão?", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2018
Ana Beatriz Ferreira Paula, "Os influenciadores digitais estão a estragar o seu negócio? Os efeitos do boca-à-boca negativo comunicado por influenciadores digitais na intenção de compra", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2018
Andreia Filipa Venâncio Marujo Barnabé, "O impacto do online passa-palavra negativo nos consumidores no setor do calçado desportivo", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2018
André Gomes de Castro Soares, "Como as diferentes vozes envolvidas em comunicação de crises, influenciam as intenções de passa-palavra negativo dos consumidores e a reputação corporativa, durante uma paracrise de reclamações de clientes ocorrente no Facebook", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2018
Beatriz Helena Gil Santos da Silva, "Os efeitos do marketing em tempo real e das marcas patrocinadoras no valor da marca e interação do consumidor", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2018
Camille Girard Berthelot, "The Influence of User-Generated Content in the Choice of Accommodation Among Backpackers", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2017
Ana Rita Amaral Caetano, "Insights on the use and Consequences of User-Generated Content in the Context of Portuguese Luxury Hotels", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2017
Joana Gomes Duarte, "What Motivates Consumers to Contribute on Social Media? The impact of Brand Humanization, Privacy Concern and Ideal Self-Congruity", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2017
Mariana Pires do Rosário Costa, "The Impact of Negative Word of Mouth on Loyal Consumers in the Telecomunication Industry", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2017
Charlotte Hackenberger, "Sports Brand Storymaking - An investigation of the process of co-created brand storytelling in the sporting goods industry, by the case os Adidas", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2017
Inês Maria Santos Lopes, "Active Engagement in the Facebook Brand Pages of Luxury Hotels", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2017
Tânia Raquel Oliveira Lopes, "The Influence of Brand Anthropomorphism in user's Online Engagement: An exploratory study in the healthy food context", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2017
Rita Ribeiro do Nascimento, "Exploring Individuals Perception of Non-Sponsored Branded user Generated Content, the Affect on its use and the Outcome of Digital Engagement on Instagram", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2017
Anna-Katharina Penke, "Building Online Content on Offline Moments - Opportunities for Brands in Social Media", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2017
Frederik Bastian Schoop, "Footbaal Sponsorships", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2016
Francisca Silva Simões , "Badoca Safari Park: A Proposition on How to Efficiently Target the Young Segment ", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2015
Mariana Freire , "The use of blogs as a marketing tool in the fashion industry", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis, Concluded, 2015
Ana Carolina Dias Martins, "A comparison between the aspects that influence Portuguese and Brazilian consumers to engage and consume digital influencer contents", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Ana Margarida Antunes Chorão, "Impact of Branding and Repositioning Strategies", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Jaime Gonçalves da Silva, "Pedagogical Case Study – The use of social media by Sport Lisboa and Benfica and its impact on the club’s international prestige and engagement with the club members.", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Beatriz Filipa Canôa Salgado, "Cultivando a devoção à marca: explorando a dinâmica de amor à marca no marketing através da vertente dos escuteiros", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Jazia Gharbi, "AI Influencers", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Laura Martins Monteiro, "Envolvimento dos adeptos dos clubes de futebol portugueses nas redes sociais em resposta aos resultados dos jogos", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Inês Filipa Sanchez Sousa Silva, "Marketing de Influência no TikTok: Análise dos impactos nas intenções de compra de livros", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Filipa Correia Marques, "The effect that sponsoring a music festival has on brand equity", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Inês Maria Santos Gageiro, "Zuri, sustainable beauty", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Margarida de Paulo Chorão Moreira Navalho, "null", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Joshua Yudantio Utomo, "Intenção de adotar m-banking em bancos rurais", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Rohan Anthony Aguiar, "As Barreiras à Aceitação de Vida Assistida em Portugal", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Carolina Moscoso Antunes, "Destinos Turísticos como Marcas", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Fabrizio Como, "A minha tese foca-se na relação entre ativismo da marca e engajamento político. Por causa da época que estamos vivendo, ou época da ?pós-verdade?, somos testemunhas da perda de confiança nas instituições. As marcas não são uma exceção já que estão tornando-se cada vez mais sentidas como politizadas.", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Wen Zhiqing, "Marketing", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Wang Zhenning, "Análise da satisfação dos consumidores chineses com as farmácias de varejo e seus fatores de influência", Daniela Langaro da Silva do Souto, Master Thesis,
Final Project
Mariana Carvalho Frutuoso, "Otimização para motores de pesquisa (SEO) como estratégia para aumentar a notoriedade da marca de uma inovação na ORGANII", Daniela Langaro da Silva do Souto, Final Project, Concluded, 2023
Sofia Guerreiro Coutinho, "O Impacto do Patrocínio Desportivo na criação de brand awareness. Caso Pedagógico FedEx Express", Daniela Langaro da Silva do Souto, Final Project, Concluded, 2022
Sarah Höckner, "Geração de leads B2B num contexto de conferência, alicerçado em comunicações de marketing integradas: door2door no UITP Summit 2019", Daniela Langaro da Silva do Souto, Final Project, Concluded, 2019
Eduardo Miguel Oliveira do Ângelo, "How OnePlus Overcame the Challeenges of E-Commerce in the Smartphone Industry. The strategic role of distribution and communication", Daniela Langaro da Silva do Souto, Final Project, Concluded, 2017
João Maria Corrêa Monteiro Macieira Condeixa, "Grandella: O renascer de uma marca no segmento de Luxo", Daniela Langaro da Silva do Souto, Final Project, Concluded, 2016
Scientific Articles in International Journals
Souto, D., Loureiro, S. M. C., Schivinski, B. & Neves, H. (2024). In the eye of the (fire)storm: better safe or sorry? Crisis communication strategies for managing virality of online negative brand-related content. Journal of Marketing Communications. 30 (3), 301-317, Ciência-IUL
Gonzáles-Santiago, M. S., Loureiro, S. M. C., Langaro, D. & Ali, F. (2024). Adoption of smart technologies in the cruise tourism services: A systematic review and future research agenda. Journal of Hospitality and Tourism Technology. 15 (2), 285-308, Ciência-IUL
Ajayi, S., Loureiro, S. M. C. & Souto, D. (2023). Internet of things and consumer engagement on retail: State-of-the-art and future directions. EuroMed Journal of Business. 18 (3), 397-423, Ciência-IUL
Souto, D., Oliveira, P. & Loureiro, S. M. C. (2022). Exploring a new form of interaction in the Match Day: Virtual Reality Technologies among Fans of Soccer. Journal of Promotion Management. 28 (6), 729-748, Ciência-IUL
Davcik, N., Langaro, D., Jevons, C. & Nascimento, R. (2022). Non-sponsored brand-related user-generated content: Effects and mechanisms of consumer engagement. Journal of Product and Brand Management. 31 (1), 163-174, Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2020). Users’ brand page participation: a new construct to measure participation on social networking sites . International Journal of Internet Marketing and Advertising. 14 (2), 135-151, Ciência-IUL
Langaro, D., Loureiro, S. M. C. & Contreiras, M (2020). The impact of nostalgia and probability markers on the effectiveness of advertising creative strategies. Journal of Promotion Management. 26 (6), 791-811, Ciência-IUL
Schivinski, B., Langaro, D., Fernandes, T. & Guzmán, F. (2020). Social media brand engagement in the context of collaborative consumption: the case of AIRBNB. Journal of Brand Management . 27 (6), 645-661, Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M. F., Rita, P. & Del Chiappa, G. (2019). Users' participation in facebook brand pages and its influence on word-of-mouth: the role of brand knowledge and brand relationship. Journal of Creative Communications. 14 (3), 177-195, Ciência-IUL
Schivinsky, B, Langaro, D. & Shaw, C. (2019). The influence of social media communication on consumer's attitudes and behavioral intentions concerning brand-sponsored events. Event Management. 23 (6), 835-853, Ciência-IUL
Loureiro, S. M. C., Guerreiro, J., Eloy, S., Langaro, D. & Panchapakesan, P. (2019). Understanding the use of Virtual Reality in Marketing: a text mining-based review. Journal of Business Research. 100, 514-530, Ciência-IUL
Langaro, D., Rita, P. & Salgueiro, M. F. (2018). Do social network sites contribute for building brands? Evaluating the impact of users’ participation on brand awareness and brand attitude. Journal of Marketing Communications. 24 (2), 146-168, Ciência-IUL
Book Chapters
O'Neill, Henrique, Langaro, D., Brito e Abreu, F., Almeida, F., Farinha, J., Domingues, L....Vitor Basto-Fernandes (2023). Coursera@Iscte 2021/22 - uma experiência de utilização de cursos online na formação presencial. In Alexandre, J., Almeida, A., Esprírito-Santo, A., Martins, A., Aguiar, C. & Simões, N. (Ed.), Exemplos de Práticas Pedagógicas e Estratégias de Inovação Pedagógica no Iscte. (pp. 64-92). Lisboa: Iscte - Instituto Universitário de Lisboa., Ciência-IUL
O'Neill, H., Langaro, D., Brito e Abreu, F., Almeida, F., Farinha, J., Domingues, L....Basto-Fernandes, V. (2023). COURSERA@Iscte 2021/22: Uma experiência de utilização de cursos online na formação presencial. In Joana Alexandre, Alexandra Almeida, Ana Espírito-Santo, Ana Lúcia Martins, Cecília Aguiar, Nádia Simões (Ed.), Exemplos de práticas pedagógicas e estratégias de inovação pedagógica no Iscte. (pp. 64-92). Lisboa: Iscte - Instituto Universitário de Lisboa., Ciência-IUL
Langaro, D., Loureiro, S. M. C. & Soares, A. (2020). When consumers’ complaints fall into public domain: Negative E-WOM on social media. In Sandra Maria Correia Loureiro, Hans Ruediger Kaufmann (Ed.), Exploring the power of electronic word-of-mouth in the services industry. (pp. 124-137).: IGI Global., Ciência-IUL
Langaro, D. & Martins, L. (2020). The use of augmented reality in the marketing mix of physical products: Current practices and future implications. In Sandra Maria Correia Loureiro (Ed.), Managerial challenges and social impacts of virtual and augmented reality. (pp. 55-75).: IGI Global., Ciência-IUL
Loureiro, S. M. C. & Souto, D. (2018). How corporate social responsibility can influence brand equity. In William D. Nelson (Ed.), Advances in business and management. (pp. 159-184). New York: Nova Science Publishers., Ciência-IUL
Conference Proceedings
Loureiro, S. M. C., Palma, P. de M. & Langaro, D. (2023). Exploring how to enhance SMES practices in the tourism sector in terms of service quality and sustainability. In Vrontis, D., Weber, Y., and Tsoukatos, E. (Ed.), 16th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business. Business Transformation in Uncertain Global Environments. (pp. 1097-1103). Vilnius, Lithuania: EuroMed Press., Ciência-IUL
Gonzáles-Santiago, M., Loureiro, S. M. C. & Langaro, D. (2022). Technologies in the cruise tourism services: A systematic and bibliometric approach. In Flynn, A. G., Mehta, R. P., and Satornino, C. (Ed.), 2022 AMA Summer Academic Conference: Light in the Darkness: Marketing’s Role in Driving Positive Change. (pp. 649). Chicago: American Marketing Association., Ciência-IUL
Ajayi, S., Loureiro, S. M, C. & Langaro, D. (2022). Implications of new technologies on consumer engagement. In Flavián-Blanco, Carlos ; Orús, Carlos ; Belanche, Daniel (Ed.), Proceedings of AIRSI 2022: Technologies 4.0 in tourism, service and marketing. (pp. 270-275). Zaragoza: University of Zaragoza., Ciência-IUL
Gonzales, M., Loureiro, S. M. C. & Langaro, D. (2021). The impact of new technologies on the cruise travelers experience: A literature review. In Vrontis, D., Weber, Y., and Tsoukatos, E. (Ed.), 14th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business: Contemporary Business Concepts and Strategies in the new Era. (pp. 862-864). Online: EuroMed Press., Ciência-IUL
Gonzáles-Santiago, M., Loureiro, S. M. C. & Langaro, D. (2021). The impact of new technologies on the cruise travelers experience: A literature review. In Demetris Vrontis, Yaakov Weber, Evangelos Tsoukatos (Ed.), 14th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, Book of Proceedings. (pp. 862-864). Online: EuroMed Press., Ciência-IUL
Langaro, D., Neves, H. & Loureiro, S. M. C. (2020). Strategies to refrain reputation crisis during online firestorms in social media. In Proceedings of the 49th European Marketing Academy Conference (EMAC). Budapest: European Marketing Academy (EMAC)., Ciência-IUL
Souto, D., Neves, H. & Loureiro, S. M. C. (2020). Is apology the best strategy to mitigate online firestorms in social media?. In 2020 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings. (pp. 1374-1382).: Global Alliance of Marketing and Management Associations., Ciência-IUL
Souto, D., Oliveira, P. & Loureiro, S. M. C. (2020). Exploring the factors that lead the adoption of virtual reality technologies among football fans. In 2020 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings. (pp. 841-842). Seoul: Global Alliance of Marketing and Management Associations., Ciência-IUL
Langaro, D., Hackenberger, C. & Loureiro, S. M. C. (2019). Storymaking: an investigation on the process of co-created brand storytelling in the sporting goods industry. In 2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings. (pp. 812-818). Paris: Global Alliance of Marketing and Management Associations., Ciência-IUL
Langaro, D., Loureiro, S. M. C. & Paula, A. B. (2019). Are new digital influencers ruining your business?: The effects of negative word-of-mouth initiated by social media new influencers in fashion on consumers´ intentions to purchase and recommend the brand. In 2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings. (pp. 799-803). Paris: Global Alliance of Marketing and Management Associations., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2017). The effects of social networking sites on brand benevolence. In European Marketing Academy Conference Proceedings., Ciência-IUL
Souto, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2015). Proposing a new construct to measure the effectiveness of brands operating in social networking sites. In Proceedings ICIEMC 2015. Aveiro: PROA., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2015). Social Networking Sites: The relationship element in the communication mix. In Proceedings of the 44th European Marketing Academy Conference (EMAC). Leuven: European Marketing Academy., Ciência-IUL
Souto, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2014). The effects of social network sites on brand awareness and attitude. In Christos Sarmaniotis (Ed.), Proceedings of the 2nd International Conference on Contemporary Marketing Issues, ICCMI 2014. Athens, Ciência-IUL
International Communications
Panel / Poster
Gonzáles-Santiago, M., Loureiro, S. M. C. & Langaro, D. (2022). Technologies in the Cruise Tourism Services: A Systematic and bibliometric approach. 2022 AMA SUMMER ACADEMIC CONFERENCE., Ciência-IUL
Langaro, D., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). The Role of Social Network Sites in Driving Customer Relationship Loyalty. 41th. Annual Conference European Marketing Academy., Ciência-IUL
Oral Presentation
Gonzáles-Santiago, M., Loureiro, S. M. C. & Langaro, D. (2023). Cruise Tourism Sustainability and Society: An Exploration of Stakeholders and Practices. 10th RMER Conference: Sustainable and Responsible Management- A decade of Integrating Knowledge and Creating Societal Impact through Innovation and Entrepreneurship., Ciência-IUL
Langaro, D. & Silva M. (2023). Are podcasts a good bet for media streaming platforms? Exploring the role of loneliness and subjective well-being in digital media products. AIRSI 2023 The Metaverse Conference., Ciência-IUL
Langaro, D. & Brântuas, M.P. (2023). HOW ARE BRANDS AFFECTED BY THE USE OF FOOD ECO-LABELS? REVISITING BRAND IMAGE AND PURCHASE INTENTIONS. EMAC 2023 Regional Conference ., Ciência-IUL
Loureiro, S. M. C., Palma, P. & Langaro, D. (2023). EXPLORING HOW TO ENHANCE SMES PRACTICES IN THE TOURISM SECTOR IN TERMS OF SERVICE QUALITY AND SUSTAINABILITY. 16th Euromed conference of the Euromed academy of business research- Business Transformation in Uncertain Global Environments., Ciência-IUL
Palma, P., Loureiro, S. M. C. & Langaro, D. (2023). SMEs: Sustainability Self-Diagnostic Tool. 10th RMER Conference: Sustainable and Responsible Management- A decade of Integrating Knowledge and Creating Societal Impact through Innovation and Entrepreneurship., Ciência-IUL
Ajayi, S., Loureiro, S. M. C. & Langaro, D. (2023). Innovation and New Technology on Sustainable Consumption in Africa: A Conceptual Framework. 10th RMER Conference: Sustainable and Responsible Management- A decade of Integrating Knowledge and Creating Societal Impact through Innovation and Entrepreneurship., Ciência-IUL
Ajayi, S., Loureiro, S. M. C. & Langaro, D. (2022). Internet of things and consumer engagements in retail. 10th. AIM-AMA Sheth Foundation Doctoral Consortium., Ciência-IUL
Ajayi, S., Loureiro, S. M. C. & Langaro, D. (2022). Implications of new technologies on consumer engagement. AIRSI 2022 Tecnologies 4.0 in Tourism, Services and Marketing ., Ciência-IUL
Langaro, D., Oliveira, P. & Loureiro, S. M. C. (2020). Adoption of Virtual Reality technologies among fans of football: Exploring a new form of interaction in the Match Day. 6th. International AR VR conference., Ciência-IUL
Langaro, D., Oliveira, P. & Loureiro, S. M. C. (2020). Adoption of Virtual Reality technologies among fans of football: Exploring a new form of interaction in the Match Day. Global Marketing Conference at Seoul ., Ciência-IUL
Langaro, D., Neves, H. & Loureiro, S. M. C. (2020). Is apology the best strategy for mitigating an Online Firestorms in social media ?. Global Marketing Conference at Seoul ., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2017). The effects of Social Networking Sites on Brand Benevolence. 46th Annual Conference of the European Marketing Academy ., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2015). Social Networking Sites: The relationship element in the communication mix. The European Marketing Academy Conference - EMAC 2015., Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2015). Proposing a new construct to measure the effectiveness of brands operating in Social Networking Sites. Proceedings of the 2nd . International Conference of Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior. 163-172, Ciência-IUL
Langaro, D., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2014). The effects of social network sites on brand awareness and attitude, . Proceedings for the 2nd. International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI). 888-893, Ciência-IUL
Langaro, D., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). The Role of Social Network Sites in Driving Customer Relationship Loyalty. 25th Annual Doctoral Colloquium of the European Marketing Academy (EMAC)., Ciência-IUL
Langaro, D., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). Proposition of a New Theoretical Model to Evaluate the Role of Social Network Sites in Driving Loyalty. Proceedings of the Annual Conference of the Academy of Marketing,., Ciência-IUL
Organization and Coordination Events
Negócio do Luxo, (2024), (international)
International Marketing and Intercultural Communications, (2023), (international)
International Marketing and Intercultural Communications, (2022), (international)
Academic Management Roles
Director (2023, 2025)
Director (2021, 2023)