Rui Manuel Vinhas da Silva
- Profile
- Academic Activities
- Scientific Activities
- Other Activities
- Country Competitiveness, Foreign Direct Investment and Value Aggregation in Exports
- National Competitiveness and Country Reputation
- Corporate Reputation, Branding and Industrial Competitiveness
- Business to Business Marketing
Type | Program | Institution | Year |
---|---|---|---|
Aggregation | Provas Públicas de Agregação em Gestão de Empresas | ISCTE | 2011 |
Post-Doc | Post-Doctorate | University of Manchester | 1999 |
PhD | Doctor of Philosophy (PhD) | Manchester Business School, University of Manchester, Reino Unido | 1998 |
M.Sc. | Master in Business Administration | Aston Business School, Aston University, Birmingham, Reino Unido | 1994 |
Licenciate | Bachelor of Administrative Studies Honours (Marketing) | York University, Toronto, Canadá | 1992 |
Licenciate | Bachelor of Arts (Economics) | York University, Toronto, Canadá | 1991 |
Licenciate | Bachelor of Administrative Studies | York University, Toronto, Canadá | 1991 |
Curricular Courses
Supervisions
Phd Thesis
Zhang Mingxuan, "Corporate nature, political connection and corporate social responsability: based on the data of chinese listed companies", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis, Concluded, 2024
Carlos Manuel Súcia Búrcio, "An integrated model for measuring country image: personality, cognition, emotion and their impacts on behavioral intentions", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis, Concluded, 2015
Maria Madalena Eça Guimarães de Abreu, "Drivers of donation practices: Altruism and religiosity revisited", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis, Concluded, 2012
Lin Zekai, "Catering Consumption Behavior in the Post-pandemic under Platforms Economy: Evidence from China", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
Wang Hanwu, "The Influence of Brand Stories on Consumers´ Brand Attitudes under the Internet Background", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
Wang Yan, "Appraisal and management strategies of binary training for professional postgraduates in clinical medicine in a grade - A tertiary hospital in Guangzhou", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
António Carlos dos Santos Silva Santiago, "Country of origin of a product an how stereotyped perception influence the evaluation of a product and purchase decision", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
Sara Gonçalves, "Corporate Reputation", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
Vyrtyt Hosani, "Country Reputation", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
Tânia Avillez, "City Branding", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
Carlos Búrcio, "Country Image", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
Ana Tavares , "Country Image, Exports and FDI", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
Elisete Queijo , "Reputation Management", Rui Manuel Vinhas da Silva, Phd Thesis,
Master Thesis
Bimao Huang, "Analysis on Marketing Management of Enterprises——iFlytek", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2024
Yanpeng Yao, "Investigação sobre estratégias de marketing inovadoras para as pequenas e médias empresas na nova era", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2024
Wangbing Feng, "O impacto da tecnologia de IA na sustentabilidade no setor de comércio eletrônico", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2024
Chaoyue Zhang, "How Retail Enterprises Maintain Customer Stickiness Through Service Innovation Under The Digital Economy-Taking Starbucks As An Example", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2024
Mafalda Castanheira Rodrigues Vinhas Ribeiro, "Nazaré: Uma marca ou vila mediática?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2024
Joana do Vale Viegas Silva Carvalho, "Sustentabilidade ambiental na estratégia dos clubes de futebol ? A perceção dos adeptos do Sporting Clube de Portugal", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2023
Afonso Schneider Carrilho, "A estratégia de uma marca patrocinadora ao associar-se a um clube de futebol: reações dos adeptos e consumidores", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2023
Ricardo Manuel Meira Santos Guimaraes Capela, "IMPACTO DO MARKETING NAS REDES SOCIAIS NA FIDELIZAÇÃO DOS CONSUMIDORES NA INDÚSTRIA DE MODA DE LUXO EM PORTUGAL", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2023
Maria Zita Gonçalves da Costa Marques Guerra, "Captura do Valor da Cooperação Universidades - Empresas: o projeto Demola no Instituto Politécnico de Setúbal", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2022
Isabel Contreras Calado Oitavén, "A Perceção de Risco do Consumidor & Intenção de Visitar Restaurantes durante o COVID-19: Uma Análise Empírica em Portugal", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Inês Martins da Rocha Velez Monteiro, "In-Company Project: Desenvolvimento de um modelo que otimiza o número de flyers produzidos e medição da sua eficiência", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Ana Filipa dos Santos Correia, "Online vs Offline: Quem vai ganhar a batalha em Retalho?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Madalena Mendes Gonçalves Arez Torres, "Investigação dos Fatores que Influenciam as Intenções de Compra Online dos Consumidores: O Mercado de Relógios de Luxo", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Vera Bruna Gonçalves Ferreira, "O Impacto da Música no Comportamento dos Consumidores: Aplicado a Anúncios Televisivos de Bens de Consumo Rápido", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Nilufar Kolayei Alipour, "Análise da percepção do consumidor em relação ao mercado de veículos elétricos", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Yubai Wang, "O Estudo de Caso do Place Branding do Município de Cascais com base nas preferências do turista chinês", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Sofia Miasnikova, "Impactos da regeneração liderada pela cultura na percepção dos cidadãos sobre a imagem da cidade, a marca e a qualidade de vida", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Audrey Monique Pascale Vanoverbeke, "País de origem e sua influência nas decisões de compra do cliente", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Filipa Jesus Amaral, "Compras Online em Tempos de Pandemia: Os Efeitos do COVID-19 no Comércio Eletrónico", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Mafalda Pereira Moura Mendes, "Contexto pandémico e implicações para a internacionalização das PMEs portuguesas", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Wang Mengjie, "Marketing na Internet e fidelização de clientes - Diário Perfeito, como exemplo", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Raquel Nabais Baldo Pereira Lourenço, "SEGMENTAÇÃO DE CLIENTES DA VODAFONE PORTUGAL: ESTAMOS A DIRIGIR-NOS ÀS PESSOAS CERTAS?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Ying Ding, "A influência do país de origem na intenção de compra dos consumidores portugueses: Smartphone da marca chinesa", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2021
Zhang Xin, "Marketing Esportivo: Pesquisa sobre a estratégia de marketing da NBA no mercado de basquete chinês", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2020
Zhang Peng, "Tendências de Conscientização e Comportamentos Anti-consumo na Sociedade Chinesa", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2020
Miguel Tavares de Sá, "A Influência do Booking nas Reservas de Alojamento - Modelo de Aceitação da Tecnologia", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2020
Lucas Gérard Chappe, "DEMOGRAFIA, DIMENSÕES CULTURAIS E CONSUMO DE CONHAQUE EM FRANÇA: UMA ANÁLISE DO COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR BASEADA NA MISTURA DE MARKETING", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2020
Joséphine Jeanne Julia Despaux, "INOVAÇÕES, TENDÊNCIAS DE MERCADO E COMPORTAMENTO DE HOMENS CONSUMIDORES NA INDÚSTRIA COSMÉTICA", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2020
Ferryan Nugraha, "Youtube e intenção de compra: um estudo sobre a influência do vídeo do YouTube nas intenções de compra dos consumidores entre os millenials na Indonésia", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2020
Maria Carolina Neves Abreu Santos Simões, "Inovação no Mercado Vitivinícola em Portugal: Análise da Implementação de Vinho em lata (To-Be)", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2019
David Coelho Brito, "Patrocínio de Desporto e o impacto na Intenção de Compra e Recomendação de uma Marca: Red Bull, mais que asas", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2019
Joana Silva Mateus, "O Impacto da Reputação Corporativa na Confiança, Satisfação e Lealdade dos Clientes Bancários: Comparação entre as Marcas Activobank e Millennium BCP", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2019
Miguel Veloso Pinto, "Perceber o que leva à falha das Start-ups atraves da criação de um modelo de previsão para as empresas Portuguesas", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2019
Manuel Bernardo de Almeida Gabriel Saraiva da Cunha, "Internacionalização das PMEs em Portugal: Foco na indústria do calçado em Portugal", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2019
António José Marçalo Pires Trigo, "Como Diferentes Culturas respondem a Anúncios Controversos: Um Estudo Intercultural de Três Direções", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2019
Bárbara Filipa Nobre Cardoso, "Compras olfativas - Como é que o aroma influencia o processo de decisão do consumidor?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2019
Manon Marie Philippine Lamps, "Gerenciamento ágil de projetos: Uma ferramenta potencial para melhorar a capacidade de inovação nas organizações.", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2019
Harmony Marie Paulette Boda, "A liderança feminina na indústria criativa", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2019
Diogo Garcia Martinho, "INSTAGRAM COMO FERRAMENTA PARA MOLDAR A PERCEPÇÃO DE REPUTAÇÃO DE COMPANHIAS AÉREAS", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2018
Tiago João Grilo Mendes, "Fatores críticos de sucesso na Exportação de "Vinho Verde"", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2018
Patrick Peter Pohl, "From Berlin to Lisbon: Is carsahring a niche or is there to stay", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2018
Stanislava Plamenova Antova, "A influência da imagem do destino de Sofia na satisfação turística, intenção de recomendar e intenções pós-visita face aos produtos búlgaros: A imagem única é importante?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2018
Marcelo Anderson de Souza, "4° REVOLUÇÃO INDUSTRIAL AMEAÇAS OU OPORTUNIDADES? ?Como o impacto da utilização do Waze e Uber na Cidade de São Paulo ? Brasil explica o fenómeno da quarta revolução industrial?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2018
Rita Meireles Alves Tamagnini Faria, "O efeito do rebranding na brand equity de uma marca própria", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2018
Li Changzhao, "Pesquisa sobre Fatores de Segurança do Pagamento Móvel- Tomar Alipay, o líder do pagamento de terceiros da China, como exemplo", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2018
Artur Filipe Ribeiro Mendes, "How do Political Actors Trace Voters?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2017
Mariana Falcão Correia Cabral da Costa, "The Factors Influencing Electronic Trust and Purchase Intentions in Online Booking Websites: A Study of the Portuguese Consumer", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2017
Helena Maria dos Santos Silva Ribeiro, "The Importance of Green Marketing for Portuguese Companies in the Footwear Industry", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2017
Alexandre Pamplona Ramos de Oliveira Pontes, "Independent Music Artists and their Access to Distribution and Communication Channels", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2017
Lars Fünderich, "Analysis of Connected-Car-Concepts in the Premium Car Manufacturer Industry", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2016
Thays de Pimentel Teixeira Menezes, "Uncovering the External Perspective of a Corporate Brand", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2015
Ana Fátima Vilela Martins, "A Gestão de Marcas no Setor das Águas Engarrafadas: Perspectiva das Organizações e Visão dos Consumidores", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2015
Jan Stange, "Turnaround Management and its New Requirements - The significance of innovation management for restructuring ambition and how to measure an organization´s innovativeness", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2015
Marta Maria Khomko, "Fueling the Revolution: Social Media's Role in Societal Revolutions", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2015
Joana Cristina Gamboia Fonseca, "The impact of green marketing practices on consumer buying decision.", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2015
João Oliveira Pestana Gomes Jasmins, "Clube Desportivo Nacional: O valor da marca", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2014
André Neto Rodeia Macedo, "Social Commerce: How sould portuguese companies invest in it?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2013
Sara Santos de Jesus, "Who is Portugal?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2012
Patrícia Alexandra Vieira Bento, "A Divulgação da Nacionalidade nas Marcas Portuguesas de Calçado: Valor acrescentado ou valor que inferioriza?", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2012
Ana Maria Godinho Vicente Pereira Costa, "Gastronomia Portuguesa: Um tesouro além fronteiras", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2012
Ana Denise Pereira Sobreiro Martins Maltez, "Frequência de ida às Salas de Cinema: A importância dos trailers e das redes sociais", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis, Concluded, 2012
Gilberto Araujo Dantas Junior, "O USO DO BUSINESS INTELLIGENCE COMO SUPORTE AO MERCADO BRASILEIRO DE SERVIÇOS", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis,
Diogo Frade Cecílio, "Caravanismo como vantagem competitiva para o turismo em Portugal.", Rui Manuel Vinhas da Silva, Master Thesis,
Final Project
Yuan Rui, "Tome GD Trust como exemplo --- -pesquisa de estratégia de marketing", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2024
Gu Yanxin, "Definição de um plano de ação para fortalecer a marca do Grupo SAIC em seu contexto industrial", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2024
Tomás Rodrigues Loureiro e Boléo de Freitas, "Visão Analítica de Marketing Digital", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2023
Yu Zhao, "Otimização da Estratégia de Marketing para a Empresade Comunicação Elétrica à Prova de Explosão S", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2023
Lu Yang, "Investigação sobre a otimização da estratégia de marketing do mestrado em linha com base nos auto-meios da Internet para a empresa dourada após a epidemia", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2023
Haonan Xu, "Como conseguir um crescimento positivo dos lucros face a uma regulamentação mais rigorosa no sector dos pagamentos", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2023
Qiao He, "Plataforma de transmissão em direto da Huya Estudo de estratégia de mercado do programa Starfire", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2023
Shufang Feng, "Plano de Otimização de Marketing da Empresa de Tutoria Online MF", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2023
Fernando Maria Fonseca Vidal Borja Santos, "Plano de Negócios Inovador para Marketplace na área da Saúde e Bem-Estar", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2022
Porfirio Manuel Ipupo Muacassange, "Plano de Negócio Inovador no Mercado de Velas Decorativas da Art Candle Bless", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2021
Pedro André Pinho da Silva, "Estratégia de entrada no mercado ibérico para uma nova marca de colchões.", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2019
Noelle Caroline Claudine Denise Bessière, "A experiência do cinema no setor da restauração e oportunidades", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2019
Jenny Ly, "Internationalisation: Joe & The Juice in Australia", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2018
Fausto de Carvalho Simoes, "Plano de negócios para o FC Media Experience", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2018
Morgane Sylvie Jegu, "Brand experience e estratégias de negócios internacionais", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2018
Camille Anne Sophie Mayet, "Employer branding do Infotel: uma estreita colaboração entre marketing e recursos humanos", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2018
Li Junying, "Factors that Influence Users to take Part in Wechat Marketing Activities", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2015
Miguel Maria dos Santos de Mendonça Belo, "The Strategic Role of Moocs in Education and its Effects on the Competitive Recovery of Portugal", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2014
Monika Tormová, "Rebranding of People Management Forum", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2013
Ana Sofia Faustino Rodrigues, "Selling Hapiness", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2013
Gonçalo Viegas e Costa Marques da Silva, "Internacionalização da Marca Sporting Clube de Portugal", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2013
Maria Francisca Ilharco de Moura Teixeira Viana, "LEG BAG - How to add value in the world of fashion accessories", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
Bernardo Maria Cavaca Gomes Cardoso, "A Quebra no Sector da distribuição - Categoria Pescado Fresco", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
James Robert Woods, "Energy Apllications - Enabling Energy Services", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
Nuno Filipe Rodrigues Sequeira, "A Pegada Económico-Social dos Sistemas de Inovação em Rede: O caso da Brisa Inovação e Tecnologia", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
Susana Mónica da Silva José, "Communication Strategies for NGO: The Rotary Club Case", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
Nuno Miguel Camilo Martins dos Santos, "Viabilidade da Implementação da marca Jamie Oliver em Portugal", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
Joana Raquel Gomes Correia, "Does the image of a country matter? The case of Portugal and its country of origin effects in the Portuguese footwear industry", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
Zita Molnár, "How to Reach Moviegoers - Inbound vs. Outbound Tools in Film Marketing", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
Rita Isabel Ribeiro de Almeida Proença Bilro, "Estratégias de Responsabilidade Social e Comércio Justo: Caso Ben & Jerry's", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
Rui Diogo Duarte Mendes Serra, "Mitigação do Malware para o Desenvolvimento Empresarial em Portugal", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2012
Milan Manahar Meggi, "Estudo do Processo de Decisão na Escolha de uma Consultora: O Caso dos Serviços.", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2011
Ana Raquel Mateus Carrilho, "Merry Cupcakes: Um plano estratégico para um futuro ainda mais doce.", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2011
Rafael Gonçalo da Costa Carvalho Lopes, "Projecto Estratégico para Voos mais Altos - Escola de salto com vara da FPA.", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2011
Ana Maria Mouronho de Almeida, "Análise da Eficácia dos Cartões de Fidelização na Retenção de Clientes na Distribuição Moderna em Portugal.", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project, Concluded, 2010
Wu Han, "Plano para aumentar as vendas da Apha Company", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project,
Yanbing Xu, "Pesquisa sobre o Plano de Marketing da L Cable International Trade Company no Brasil", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project,
Long Xuyan, "Marketing Plan of JC Trading Company", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project,
Jianghu, "", Rui Manuel Vinhas da Silva, Final Project,
Scientific Articles in International Journals
Pires, M. C., Pereira, L. F., Crespo de Carvalho, J., Vinhas da Silva, R. & Simões, A. (2024). Sustainability: The new element for creating competitive advantage. Progress in Industrial Ecology. 17 (1/2), 163-210, Ciência-IUL
Lopes da Costa, R., Pereira, L. F., Dias, Á., Gonçalves, R., Vinhas da Silva, R. & Teixeira, N. (2024). Life cycle development and approach of management consulting projects. International Journal of Applied Systemic Studies. 11 (2), 97-120, Ciência-IUL
Franco, M., Pereira, L., Simões, A., Dias, Á. & Vinhas da Silva, R. (2024). Organisational agility as a competitive advantage: A systematic literature review. International Journal of Agile Systems and Management. 17 (12), 129-152, Ciência-IUL
Gonçalves, R., Dias, C., Pereira, L., Lopes da Costa, R., Dias, Á. & Vinhas da Silva, R. (2024). New dynamics of e-commerce on the retail industry: Analysis of the purchase process of fashion and electronics products. International Journal of Economics and Business Research. 27 (4), 651-672, Ciência-IUL
Silva, G., Pereira, L. F., Carvalho, J. C., Vinhas da Silva, R. & Simões, A. (2024). The competitiveness of Portugal: Views from the market. Competitiveness Review. 34 (3), 635-659, Ciência-IUL
Mendes, A. C. , Pereira, L. F., Dias, Á., Silva, R. V. da. & Teixeira, N. (2024). How corporate marketing strategy can leverage UN 2030 Sustainable Development Goals. World Review of Science, Technology and Sustainable Development. 20 (1), 79-114, Ciência-IUL
Teixeira, N., Luz, R., Silva, R. V. da., Pereira, L. & Silva, S. V. da. (2024). The public debt as handicap to economic growth. International Journal of Public Law and Policy. 10 (2), 105-115, Ciência-IUL
Teixeira, R., Pereira, L. F., Carvalho, J. C. de., Silva, R. V. da. & Simões, A. (2024). Business environment and competitiveness in Portugal. International Journal of Business Environment. 15 (2), 117-145, Ciência-IUL
Lopes da Costa, R., Cunha, A., Gonçalves, R., Pereira, L., Dias, Á. & Vinhas da Silva, Rui (2023). The strategic impact of information systems in organizations: An empirical study. International Journal of Applied Decision Sciences. 16 (1), 87-113, Ciência-IUL
Cunha, S., Lopes da Costa, R., Gonçalves, R., Pereira, L., Dias, Á. & Vinhas da Silva, R. (2023). Smart systems adoption in management. International Journal of Business and Systems Research. 17 (6), 703-727, Ciência-IUL
Teixeira, N., Correia, A., Vinhas da Silva, R., Pereira, L. & Vinhas da Silva, S. (2023). Financial innovation as a response to crisis - The case of catastrophe bonds. Global Business and Economics Review. 29 (3), 316-331, Ciência-IUL
Antunes, F., Pereira, L., Dias, Á. & Vinhas da Silva, R. (2023). Flexible labour policies as competitive advantage. Global Journal of Flexible Systems Management. 24 (4), 563-590, Ciência-IUL
Pires, R., Pereira, L., Dias, Á., Gonçalves, R., Lopes da Costa, R. & Silva, R. V. da (2023). The agility challenge during organic growth. International Journal of Learning and Intellectual Capital. 20 (3), 310-333, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, R., Ferreira-Lopes, A., Carvalho, H. & Duarte, J. (2023). When firms go international: Deliberate or random?. Review of International Business and Strategy. 33 (2), 219-245, Ciência-IUL
Teixeira, N., Silva, M., Vinhas da Silva, R., Pereira, L. & Vinhas da Silva, S. (2023). CAPM model applied to the Portuguese stock market. International Journal of Electronic Finance. 12 (1), 55-63, Ciência-IUL
Fonseca, J., Dias, Á., Pereira, L., Lopes da Costa, R., Gonçalves, R. & Vinhas da Silva, R. (2023). Exploring the mediating role of marketing planning in enterprise marketing capabilities. International Journal of Business Environment. 14 (1), 15-36, Ciência-IUL
Gonçalves, R., Lopes da Costa, R., Pereira, L., Dias, Á., Vinhas da Silva, R. & Teixeira, N. (2023). Agile applications of artificial intelligence to apparel industry. International Journal of Agile Systems and Management. 16 (4), 429-457, Ciência-IUL
André Couto, Gonçalves, R., Pereira, L., Lopes da Costa, R., Dias, Á. & Vinhas da Silva, Rui (2022). Operational Risk Mitigation in Credit Operations. International Journal of Technology and Globalisation. 9 (1), 1, Ciência-IUL
Pereira, L., Margarida Couto, Lopes da Costa, R., Dias, Á., Gonçalves, R. & Vinhas da Silva, Rui (2022). Food and beverage industry in a pandemic context. International Journal of Services, Economics and Management. 12 (2), 152-181, Ciência-IUL
Pereira, L., Santos, J., Jerónimo, C. H., Vinhas da Silva, Rui & Teixeira, N. (2022). Pereira market scan: Market intelligence framework. Transnational Marketing Journal. 10 (2), 375-386, Ciência-IUL
Lopes da Costa, R., Cavalheiro, I., Gonçalves, R., Dias, Á., Vinhas da Silva, Rui & Pereira, L. (2022). The influence of artificial intelligence on online behaviour. International Journal of Services Operations and Informatics. 12 (2), 119-143, Ciência-IUL
Lopes da Costa, R., Cruz, M., Gonçalves, R., Dias, Á., Vinhas da Silva, Rui & Pereira, L. (2022). Artificial intelligence and its adoption in financial services. International Journal of Services Operations and Informatics. 12 (1), 70-86, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, R., Marques, C., Martinho, D., Teixeira, N. & Crespo de Carvalho, J. (2021). Instagram: A gimmick or a serious reputation builder in the airline business?. Journal of Creative Communications. 16 (3), 285-302, Ciência-IUL
Gonçalves, R., Cabrita, I., Pereira, L., Lopes da Costa, R., Dias, Á. & Vinhas da Silva, Rui (2021). Mobile banking: A study on adoption stages using Government Adoption Model (GAM) and the role of demographic moderators. International Journal of Managerial and Financial Accounting. 13 (3/4), 337-362, Ciência-IUL
Marques, C., Vinhas da Silva, R. & Antova, S. (2021). Image, satisfaction, destination and product post-visit behaviours: How do they relate in emerging destinations?. Tourism Management. 85, Ciência-IUL
Marques, C., Vinhas da Silva, R., Davcik, N. & Faria, R. (2020). The role of brand equity in a new rebranding strategy of a private label brand. Journal of Business Research. 117, 497-507, Ciência-IUL
Gonçalves, S. M., Vinhas da Silva, R. & Teixeira, N. (2019). Individual actors and embeddedness in business-to-business interactions. Industrial Marketing Management. 76, 181-191, Ciência-IUL
Ferguson, K. E., Hair, J. F., Vinhas da Silva, R., Oliveira-Brochado, A. & Mollah, M. M. H. (2017). Consumer perceptions of sustainability: an exploratory study. International Journal of Business, Marketing, and Decision Sciences. 10 (1), Ciência-IUL
Búrcio, C. M. S., Vinhas da Silva, R. & Salgueiro, M. F. (2016). Country personality scale: is a five-dimensional model a better methodological instrument?. Tourism Analysis. 21 (5), 497-511, Ciência-IUL
LaPlaca, P. & Vinhas da Silva, R. (2016). B2B: a paradigm shift from economic exchange to behavioral theory: a quest for better explanations and predictions. Psychology and Marketing. 33 (4), 232-249, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, R. & Teixeira, N. (2016). Much ado about… everything: the plight of Southern European economies from a national competitiveness perspective. International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Journal. 1 (1), 19-31, Ciência-IUL
Laureano, R. M. S., Vinhas da Silva, R., Pereira, J., Martins, S. & Rodrigues, D. (2015). Leigos para o Desenvolvimento: donations optimization through private segmentation. Revista de casos de Marketing Público y No lucrativo. 2, 45-56, Ciência-IUL
Sequeira, N., Vinhas da Silva, R., Ramos, M. & Syed Alwi, S. F. (2015). Measuring corporate reputation in B2B markets: the corporate personality adapted scale. IUP Journal of Knowledge Management. 13 (3), 31-63, Ciência-IUL
Abreu, M. E., Laureano, R. M. S., Vinhas da Silva, R. & Dionísio, J. (2015). Volunteerism, compassion and religiosity as drivers of donations practices. International Journal of Non-profit and Voluntary Sector Marketing. 20 (3), 256-276, Ciência-IUL
Abreu, M. E., Laureano, R. M. S., Sharifah, F. S. A., Vinhas da Silva, R. & Dionísio, J. (2015). Managing volunteerism behaviour: the drivers of donations practices in religious and secular organisations. Journal of General Management. 40 (3), 39-54, Ciência-IUL
Brochado, A., Vinhas da Silva, R. & LaPlaca, P. (2015). Assessing brand personality associations of top of mind wine brands. International Journal of Wine Business Research. 27 (2), 125-142, Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, R. & Salgueiro, M. F. (2015). The influence of country personality dimensions on intentions to recommend visiting: the preponderance of assiduousness and wickedness. Transnational Marketing Journal. 3 (1), 61-80, Ciência-IUL
Davcik, N., Vinhas da Silva, R. & Hair, J. F. (2015). Towards a unified theory of brand equity: conceptualizations, taxonomy and avenues for future research. Journal of Product and Brand Management. 24 (1), 3-17, Ciência-IUL
Brochado, A. & Vinhas da Silva, Rui (2014). The wine list design of upscale restaurants. International Journal of Humanities and Social Sciences. 8 (4), 1019-1023, Ciência-IUL
Crespo de Carvalho, J., Vinhas da Silva, Rui & Syed Alwi, S. F. (2014). h3 gourmet: great to go upmarket, but are people willing to pay for the difference?. European Journal of Business and Social Sciences. 3 (6), 81-102, Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M. F. (2014). The direct and indirect impact of country personality on behavioral intentions for travelling: the full mediation effective of the affective country image. International Journal of Business and Economic Development. 2 (3), 1-12, Ciência-IUL
Dionísio, J., Leal, M. & Vinhas da Silva, Rui (2014). Tribal marketing in sports. Revista Internacional de Deportes Colectivos. 19, 17-27, Ciência-IUL
Brochado, A., Vinhas da Silva, Rui & Paulino, C. (2014). The world of great wines: the Douro valley experience. International Journal of Humanities and Social Sciences. 8 (4), 1047-1054, Ciência-IUL
Pesämaa, O., Pieper, T. M., Vinhas da Silva, Rui, Black, W. C. & Hair, Joe F. (2013). Trust and reciprocity in building inter-personal and inter-organizational commitment in small business co-operatives. Journal of Co-operative Organization and Management. 1 (2), 81-92, Ciência-IUL
Queijo, E., Vinhas da Silva, Rui & Laureano, R. M. S. (2013). Choosing a university in Portugal: a conceptual model. International Journal of Engineering and Industrial Management. 5, 175-186, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Alwi F. (2008). Online Corporate Brand Image, Satisfaction and Loyalty. Journal of Brand Management. 16 (3), 119-144, Ciência-IUL
Alwi, S. F. S. & da Silva, R. V. (2008). Online and offline corporate brand images: do they differ?. Corporate Reputation Review . 10 (4), 217-244, Ciência-IUL
da Silva, R. V. & Syed Alwi, S. F. (2008). The link between offline brand attributes and corporate brand image in bookstores. Journal of Product and Brand Management. 17 (3), 175-187, Ciência-IUL
da Silva, R. V. & Alwi, S. F. S. (2008). Online brand attributes and online corporate brand images. European Journal of Marketing. 42 (9-10), 1039-1058, Ciência-IUL
da Silva, R. V. & Rahimi, I. (2007). A critical success factor model for CRM implementation. International Journal of Electronic Customer Relationship Management . 1 (1), 3-15, Ciência-IUL
da Silva, R. & Batista, L. (2007). Boosting government reputation through CRM. International Journal of Public Sector Management. 20 (7), 588-607, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Alwi, S. F. S. (2006). Cognitive, affective attributes and conative, behavioural responses in retail corporate branding. Journal of Product and Brand Management. 15 (5), 293-305, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, R. & Teixeira, N. (2006). Environmental business strategy: the Portuguese case. Business Strategy and the Environment. 17 (3), 208-218, Ciência-IUL
da Silva, R. & Rahimi, I. (2004). Issues in implementing CRM: a case study. Issues in Informing Science and Information Technology. 1, 1053-1064, Ciência-IUL
Davies, G., Chun, R., Vinhas da Silva, R. & Roper, S. (2004). A corporate character scale to assess employee and customer views of organization reputation. Corporate Reputation Review . 7 (2), 125-146, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, R., Davies, G. & Naudé, P. (2002). Assessing the influence of retail buyer variables on the buying decision?making process. European Journal of Marketing. 36 (11-12), 1327-1344, Ciência-IUL
da Silva, R. V., Davies, G. & Naude, P. (2002). Assessing customer orientation in the context of buyer/supplier relationships using judgemental modelling. Industrial Marketing Management. 31 (3), 241-252, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui, Davies, G. & Naude, P. (2001). Marketing to UK Retailers. Revista de Comunicação e Marketing. 93-110, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui, Davies, G. & Natália Teixeira (2001). As Marcas e o Varejo Numa Perspectiva de Corporate Reputation: O Caso Português no Reino Unido. Revista de Administração da USP - RAUSP. 298-331, Ciência-IUL
Davies, G., Chun, R., Vinhas da Silva, R. & Roper, S. (2001). The personification metaphor as a measurement instrument approach for corporate reputation. Corporate Reputation Review . 4 (2), 113-127, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, R. M. V., Davies, G. & Naudé, P. (2001). Country of origin and destination effects in buyer decision making: a relationship perspective. Journal of Business-to-Business Marketing. 8 (3), 37-62, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, R., Davies, G. & Naude, P. (2000). Marketing to UK retailers: understanding the nature of UK retail buying of textiles and clothing. Journal of Fashion Marketing and Management. 4 (2), 162-172, Ciência-IUL
Books
Vinhas da Silva, R. (2018). Porque não cresce a economia portuguesa? Uma viagem às boas empresas de Portugal. Lisboa. Caleidoscópio., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2013). Competitiveness in the Real Economy: Value Aggregation, Economics and Management in the Provision of Goods and Services. United Kingdom. Gower Publishing., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Natália Teixeira (2013). A Competitividade das Nações no Século XXI: Um Roadmap Estratégico para a Economia Portuguesa. lisboa. caleidoscópio editora., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2010). Os novos desafios da economia global: uma visão crítica da competitividade nacionall. Lisboa. Caleidoscópio., Ciência-IUL
Davies, G., Chun, R., Vinhas da Silva, Rui & Roper, S. (2003). Corporate Reputation and Competitiveness. London. Routledge., Ciência-IUL
Book Chapters
Oliveira, Carlos Manuel & Vinhas da Silva, Rui (2017). A Reputação Empresarial na Gestão da Marca. In Marketing em Portugal.: Prime., Ciência-IUL
Sequeira, Vinhas da Silva, Rui & S.F (2014). Corporate Brand: Business to Business. In T.C. Melewar and S.F. Syed Alwi (Ed.), Corporate Branding: Arenas, Areas and Approaches In Melewar, T.C. and Syed Alwi, S.F. eds. Londres/ Reino Unido: Routledge., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2013). A economia portuguesa e o seu caminho para a competitividade. In Os Grandes Debates do Regime. Porto, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2013). A economia portuguesa e o seu caminho para a competitividade. In Os Novos Debates do Regime. Porto, Ciência-IUL
Davies, G., Vinhas da Silva, Rui, Chun, R. & Roper, S. (2003). Itibar Yonetimi. In Itibar Paradigmasi. (pp. 21-39). Turquia, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2001). Marcas e Retalho no Varejo. In Claúdio Felisoni e José Augusto Silveira (Ed.), Varejo Competitivo. (pp. 0-0). S. Paulo: Atlas., Ciência-IUL
Conference Proceedings
Pereira, L. F., Dias, Á. L., Silva, R. V. da. & Teixeira, N. L. (2023). ROI in training projects: From satisfaction to business impact. In Gupta, V., Rubalcaba, L., Gupta, C., and Hanne, T. (Ed.), Sustainability in software engineering and business information management. Lecture Notes in Information Systems and Organisation. (pp. 142-151). Olten: Springer., Ciência-IUL
Ana Brochado, Vinhas da Silva, Rui & Cristiano Paulino (2014). The world of great wines: The Douro Valley Experience. In ICTH 2014: International Conference on Tourism and Hospitality. Lisbon, Ciência-IUL
Nebojsa Davcik, Vinhas da Silva, Rui & Joe F. Hair (2014). Towards a Brand Equity Theory: A Definition, Conceptual and Research Design. In 2014 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference. Indianopolis - EUA, Ciência-IUL
Nebojsa Davcik, Vinhas da Silva, Rui & Joe Hair (2014). Towards a Unified Theory of Brand Equity: Conceptualizations, Typologies and Avenues for Future Research. In 9th Global Conference of AM’s Brand, Corporate Identity and Reputation Special Interest Group. University of Hertfordshire- London, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Aiwi, F. (2005). Corporate Image: An Online Perspective. In Waterford Corporate Reputation Conference. (pp. 0-0). Waterford , Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Aiwi, F. (2005). Online and Offline Corporate Brand Images. In 9th International Conference on Reputation Risk. (pp. 0-0)., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Aiwi, F. (2005). Linking Online Corporate Brand Images to Customer Satisfaction. In British Academy of Management. (pp. 0-0). Oxford, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Batista, L. (2004). Boosting Government Reputation through CRM. In 8th International Conference on Corporate Reputation, Image & Identity and Competitiveness. (pp. 0-0). Florida, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Rahimi, I. (2004). Issues in Implementing CRM: A Case Study. In Information Science and Information Technology Education Conference. (pp. 0-0). Rockhampton, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Rahimi, I. (2004). A Critical Success Factor for CRM Implementation. In 4th EURAM Conference. (pp. 0-0). Edimburgo, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui & Loo, T. (2003). National Reputation: An Exploratory Study of the Image of the United Kingdom in the Eyes of the Shanghainese. In 7th International Conference on Corporate Reputation, Identity and Competitiveness. (pp. 0-0). Manchester, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui, Davies, G. & Natália Teixeira (2001). Vertical integration into textile retailing: a reputation perspective. In 5th International Conference on Corporate Reputation, Identity and Competitiveness. (pp. 0-0). Paris, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui, Davies, G., Chun, R. & Roper, S. (2001). A corporate Personality Scale to Assess Internal and External Views of Corporate reputation. In 5th International Conference on Corporate Reputation, Identity and Competitiveness. (pp. 0-0). Paris, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2000). Supplier Perceptions on Retailer Purchasing: The Case of Portuguese Textiles. In 7th International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science by EIRASS. (pp. 0-0). Lisboa, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui, Davies, G. & Naude, P. (1997). Country of origin and Destination Effects in the Purchase and Supply of Textile Products: A Relationship Perspective. In IMP Conference. (pp. 0-0). Lyon, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (1996). Decision Making in Buyer/Supplier Relationships. In 1st Doctoral Conference. (pp. 0-0). Manchester , Ciência-IUL
Printed in Scientific Book
Crespo de Carvalho, J., Ferreira, A. & Vinhas da Silva, Rui (2024). 79 Vozes pela Literacia Financeira - Por uma melhor e maior independência ao longo da vida. Lisboa. Oficina do Livro., Ciência-IUL
Crespo de Carvalho, J., Ferreira, A. & Vinhas da Silva, Rui (2023). 88 Vozes sobre a Inteligência Artificial - O que fica para a máquina e o que fica para o homem. Leya - Oficina do Livro., Ciência-IUL
Crespo de Carvalho, J., Ferreira, A. & Vinhas da Silva, Rui (2023). 77 Vozes pela Nossa Saúde - Um debate plural por um direito fundamental. Leya - Oficina do Livro., Ciência-IUL
Crespo de Carvalho, J., Ferreira, A. & Vinhas da Silva, Rui (2022). 71 Vozes pela Competitividade - É Obrigatório Crescer. Leya - Oficina do Livro., Ciência-IUL
Crespo de Carvalho, J., Ferreira, A. & Vinhas da Silva, Rui (2022). 101 Vozes pela Sustentabilidade - Por um Desenvolvimento Responsável. Leya - Oficina do Livro., Ciência-IUL
Crespo de Carvalho, J., Ferreira, A. & Vinhas da Silva, Rui (2021). 67 Vozes por Portugal: a Grande Oportunidade. Lisboa. Leya - Oficina do Livro., Ciência-IUL
International Communications
Invited
Vinhas da Silva, Rui (2018). Competitiveness in the Real Economy: The role of branding. Branding & Brand Management Conference., Ciência-IUL
Davcik, N. & Vinhas da Silva, Rui (2013). Brand Value: A Definition, Conceptual & Research Design. open research seminar., Ciência-IUL
Oral Presentation
Marques, C., Vinhas da Silva, Rui & Cardoso, B. (2020). DOLLARS & SCENTS: BUILDING BRAND-RELATIONSHIPS IN STORES. 2020 Global Marketing Conference., Ciência-IUL
Ferguson, K.E, Vinhas da Silva, Rui, Brochado, A. & J. F. Hair (2017). Consumer perceptions of sustainability: An exploratory study asking “are we asking too much?”. International Academy of Business & Public Administration Disciplines., Ciência-IUL
Ferguson, K. E., Hair, Joe F., Vinhas da Silva, Rui & Brochado, A. (2017). Consumer perceptions of sustainability: An exploratory study asking “are we asking too much?. International Academy of Business & Public Administration Disciplines., Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M.F. (2015). An integrated model for measuring country image: personality, cognition, emotion and their influence on bahavioral intentions. Global Business Conference - Summer 2015., Ciência-IUL
Abreu, M. E., Laureano, Raul M. S. & Vinhas da Silva, Rui (2015). Giving and religiosity: A portuguese point of view. Third Symposium on Ethichs and Social Responsibility Research., Ciência-IUL
Brochado, A., Vinhas da Silva, Rui & Cristiano Paulino (2014). The world of great wines: The Douro Valley Experience . ICTH 2014: International Conference on Tourism and Hospitality., Ciência-IUL
Brochado, A. & Vinhas da Silva, Rui (2014). The Wine List Design of Upscale Restaurants. ICTH - International Conference on Tourism and Hospitality., Ciência-IUL
Ana Brochado, Vinhas da Silva, Rui & Cristiano Paulino (2014). The world of great wines: The Douro Valley Experience. ICTH 2014: International Conference on Tourism and Hospitality., Ciência-IUL
Abreu, M. E., Laureano, Raul M. S. & Vinhas da Silva, Rui (2014). Who is giving these days? On the Role of Religiosity in Giving. ESA Sociology of Religion Research Network Conference: Religion in the Public Domain., Ciência-IUL
Abreu, M. E., Laureano, Raul M. S. & Vinhas da Silva, Rui (2014). Giving and Religiosity: the Portuguese Perspective. ARNOVA 14., Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M.F. (2014). The Impact of Country Personality on Behavioral Intentions: Five Dimensions Rather Than the Original Six Dimensions Scale. West East Institute Conference – WEI 2014., Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M.F. (2014). On the country personality scale: is a five-dimensions model better than the original six dimensions? . Global Business Conference – GBC_Summer 2014., Ciência-IUL
Búrcio, C., Vinhas da Silva, Rui & Salgueiro, M.F. (2014). The direct and indirect impact of country personality on behavioral intentions for travelling: the full mediation effect of the affective country image. Global Business Conference – GBC_Summer 2014., Ciência-IUL
Laureano, Raul M. S., Vinhas da Silva, Rui, Pereira, Joana, Martins, Sandrina & Rodrigues, David (2014). Leigos para o desenvolvimento: optimization of private donations through segmentation. VI International Congress of Teaching Cases Related to Public and Nonprofit Marketing ., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2013). Corporate Reputation Management. Corporate Reputation Management., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2013). Roadmap Estratégico para a Economia Portuguesa. Competitividade da Economia Portuguesa., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2013). Corporate Reputation in Service Organizations. Conferência sobre Reputação Organizacional., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2011). Conferência sobre Contratação Electronica na Administração Publica, A Economia Portuguesa e os seus desafios para a competitividade, . 0-0, Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2011). Empreendedorismo em Portugal. Conferência sobre Empreendedorismo e Iniciativa Empresarial., Ciência-IUL
National Communications
Oral Presentation
Vinhas da Silva, Rui (2012). Por um Caminho Diferente. TEDx ISCTE., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2011). A ECONOMIA PORTUGUESA NUMA VISÃO DO EXTERIOR: PERSPECTIVAS INSTITUCIONAL E PRÓPRIA. Fim de Tarde na Ordem dos Economistas., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2011). A Competitividade da Economia Portuguesa. Os Grandes Debates do Regime., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2011). A Economia Portuguesa: Uma Perspectiva Externa. Conferência TOC., Ciência-IUL
Vinhas da Silva, Rui (2011). A Economia Portuguesa: Diferentes Perspectivas. Conferência Anual da Ordem dos Economistas., Ciência-IUL